צמד מחפרים חדש לדוסאן

לדוסאן DX300LC-5 החדש מנוע סקניה במקום מנוע דוסאן אצל קודמו, ה-DX300LC-3, המייצר 271 לעומת 201 כ"ס

לדוסאן DX300LC-5 החדש מנוע סקניה במקום מנוע דוסאן אצל קודמו, ה-DX300LC-3, המייצר 271 לעומת 201 כ"ס

דוסאן הקוריאנית משיקה צמד מחפרים חדש – DX300LC-5 ו-DX350LC-5, במשקל עבודה של 30 ו-35 טון בהתאמה – המציגים שיפור משמעותי בצריכת הדלק ובתחזוקה השוטפת בהשוואה לקודמיהם בהיצע (DX300LC-3 ו-DX350LC-3). בשני הכלים מותקן מנוע סקניה חזק משמעותית מקודמו, המחליף את מנוע הדוסאן בדגמים היוצאים, העומד בתקני Tier 4, עם הבטחה לחסוך כ-10% בממוצע בצריכת הדלק ביחס לדגמים הקודמים. המנוע כולל בין היתר מערכת הזרקת דלק במסילה משותפת בלחץ גבוה, צינון גזי הפליטה ומגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה במטרה להציע פעולה נקייה וצריכת דלק מינימאלית. זה האחרון מאפשר אופטימיזציה של העומס על המנוע – וכפועל יוצא: צריכת הדלק – בטווח סל"ד רחב מבעבר, מה שמבטיח יעילות משופרת, כוח זמין בכל נקודה וצריכת דלק נמוכה יותר. בדוסאן טוענים כי המנוע החדש מציע גם תגובת מצערת מהירה יותר, מה שבסופו של דבר מאפשר עבודה יעילה וזריזה יותר.
 מחפר דוסאן DX350LC-5 – מתיימר לצרוך 10% פחות דלק מקודמו, הדוסאן DX350LC-3, למרות שהוא חזק באופן ניכר


מחפר דוסאן DX350LC-5 – מתיימר לצרוך 10% פחות דלק מקודמו, הדוסאן DX350LC-3, למרות שהוא חזק באופן ניכר


בדוסאן DX300LC-5 מייצר המנוע 271 כ"ס (לעומת 201 ב-DX300LC-3). משקל העבודה המדויק עומד על 31,191 ק"ג ועומק החפירה המרבי עומד על 7.3 מ', וזהו גם גובה ההרמה המרבי בכף. המנוע בדוסאן DX350LC-5 מייצר 318 כ"ס – שיפור משמעותי לעומת 281 כ"ס אצל קודמו, ה-DX350LC-3. משקל העבודה המדויק שלו מתחיל ב-36,584 ק"ג כאשר עומק החפירה המרבי עומד כאן על 7.5 מ', וגובה ההרמה המרבי בכף הוא 7.2 מ'.
המחפרים החדשים כוללים מגוון מערכות מתקדמות שנועדו ליעל את העבודה ולהוריד את צריכת הדלק. בין היתר מציינים בדוסאן מערכת D-ECOPOWER המסנכרנת בין גובה הספיקה במערכת ההידראולית לבין הספק המנוע באמצעות חיישנים המודדים עומס, מהירות פעולה, ועוד, ומערכת כיבוי מנוע אוטומטי המדוממת את המנוע תוך פרק זמן אותו ניתן לכייל מראש (בטווח שבין 3 ל-60 דקות).
מחפר דוסאן DX350LC-5

מחפר דוסאן DX350LC-5


עוד חודשו בכלים החדשים תאי המפעיל, בכלל זה מסכי LCD חדשים וגדולים מבעבר, מערכת מצלמות היקפיות חדשה המשדרות את הנעשה בחוץ אל מסך בתוך תא המפעיל, תצוגה של צריכת הדלק בכל רגע נתון תוך כדי עבודה, מערכת טלמטריה חדשה ועוד.