זחלי מתכת למיני מעמיס של CAT

קטרפילר 299D XHP עם זחלי מתכת

קטרפילר 299D XHP עם זחלי מתכת


לקטרפילר 299D XHP מנוע 3.8 ליטר עם 110 כ"ס על משקל עבודה של כ-5.3 טון. עם מפרט זה מדובר באחד המיני-מעמיסים הזחליים החזקים בשוק ובחזק ובכבד ביותר בהיצע קטרפילר. במסגרת תערוכת ציוד הנדסי כבד שנערכה בקלייטון שבצפון קרוליינה, הציגה קטרפילר את ה-299D XHP עם זחלי מתכת – תוספת אופציונאלית מקורית "מהמפעל". אופציית זחלי המתכת משכה תשומת לב רבה ונראה כאילו בקטרפילר קלעו בדיוק לנקודה בעייתית עבור מפעילים וקבלנים רבים.
ונשאלת השאלה: למה? ולמה זה טוב?
בקטרפילר מסבירים כי במהלך השנים הפכו המיני מעמיסים (Skid Steer) ליותר ויותר גדולים וחזקים. הקטרפילר 299D XHP הוא כאמור מהגדולים שבהם ועם הוספת אופציית הזחלים ממתכת הוא הופך למעין "מיני בולדוזר" על כל המשתמע מכך; השוק העיקרי והמיידי אליו פונים בקטרפילר עם אופציית זחלי המתכת הוא שוק היערנות, כאשר כלי זה אמור להחליף כלים גדולים – וזחליים – בריסוק גדמי עצים, תחום מהותי בעבודות היערנות הגובה "קורבנות" בדמות בלאי מואץ ופגיעה בצמיגים או בזחלי גומי מקובלים. גדמי העצים – כמו גם סלעים חדים או חלקי מתכת – יכולים להפוך למפגע של ממש לזחלי הגומי, וגם אם לא מדובר בקריעה או חיתוך, הרי שהבלאי בתנאי עבודה כאלו הוא מואץ. זחלי המתכת מאפשרים התנהלות ועמידות כשל דחפור, אך כמובן שבשילוב עם ה-299D XHP מדובר בואריאציה קומפקטית, זריזה, קלה – ובעיקר: זולה משמעותית.
קטרפילר 299D XHP עם זחלי גומי

קטרפילר 299D XHP עם זחלי גומי


אבל, בטווח הארוך והרחב יותר מכוונים בקטרפילר לשוק עבודות הצנרת, התשתיות, עפר וגינון קנ"מ גדול, כאשר הכוונה להציע מעין "מיני דחפור" כאופציה זולה כנגד דחפור סטנדרטי, או כאלטרנטיבה חדשה לקבלנים שדחפור "פול סייז" לא היה ברשימת הקניות שלהם עד כה. בארה"ב פונים אנשי המכירות לקבלנים בתחילת דרכם או המפעילים את הציוד שלהם בעצמם, כאשר מיני מעמיס חזק דוגמת ה-299D XHP בשילוב זחלי מתכת וציוד מתחבר יכול להתאים לטווח רחב ביותר של משימות, בדומה לכל מיני מעמיס, רק שזחלי המתכת כאמור הופכים אותו לעמיד וקשוח יותר.
קטרפילר טוענים כי בדגם זה מוצע תא מפעיל אטום במיוחד, ברמה שלא נדרש מיגון לאוזני המפעיל גם בעבודה עם הציוד המרעיש ביותר. יחד עם "חבילת מיגון" המוצעת מהמפעל, והכוללת מיגונים שונים לנקודות רגישות, לגחון, הידראוליקה וכו', מדובר בצעד נוסף לקראת הפיכת המיני מעמיס הזחלי המוכר לסוג של "מיני דחפור" לכל דבר ועניין. ליבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים