טרקס מציגה: הקאמבק לשוק מערבלי הבטון
שוק הבטון המוכן בארה"ב רשם צניחה במכירות בין סוף 2008 ועד 2011 של 50%. במקביל רשם שוק משאיות מערבלי הבטון צניחה של כ-90% (!) במכירות לעומת הנתונים בתקופת השיא, מה שהביא גם את טרקס לעצירה מוחלטת של ייצור משאיות מערבלי הבטון שלה בסוף 2011.
אבל, כנראה שהזמנים השתנו ובטרקס מאמינים שמגמת העלייה בעת האחרונה של רכישת משאיות מערבלי בטון היא סימן לבאות. בטרקס ניצלו את הפסקת הייצור – בראייה לטווח ארוך – לטובת פיתוח מואץ של מוצרים חדשים והכנסת מכונות ייצור ורובוטים מתקדמים אל אולמות הייצור המושבתים. צמד המשאיות החדשות הן הפרי הראשון של מאמץ זה ובטרקס מאמינים כי למרות המשבר הכלכלי העובר על ארה"ב – ששנת 2014 תראה התאוששות בשוק הבטון והובלתו בארה"ב, והם כמובן רוצים להיות שם. מאז סוף 2012 – מגלים בטרקס – החלו להצטבר הזמנות, ומה שהחל בטפטוף הפך במהלך 2013 לגלים ולעלייה דרמתית בביקוש. בטרקס הוחלט לצמצם את ההיצע מ-13 דגמים שהוצעו לפני 2011 לכדי 6 בלבד.
כבסיס נותרה אותה שלדה וותיקה של טרקס ששירתה מערבלי בטון של היצרנית בעבר, לאחר שלקוחות רבים ביקשו "לא להתעסק עם השלדה – היא מצוינת", מתגאים בטרקס. בשני המערבלים מוצעת מערכת היגוי משופרת המציעה זוויות צידוד של עד 42 מעלות. היצרנית טוענת כי בדגמים החדשים מוצע רדיוס סיבוב הדוק וקצר בלמעלה מ-20% ביחס לדגמים קודמים. היצע המנועים – מבית MTU, דיימלר – כולל הספקים של 350, 380 או 450 כ"ס. נפח מיכל הבטון בשני הדגמים הוא 8.4 מ"ק. עיקר ההבדלים בין שתי הגרסאות במספר הסרנים (5 ב-FD5000 ו-6 ב-FDB6000) ובהתאמה לנוע גם בשטח; ה-FD5000 מצויד בגלגלים גדולים יותר עם פרופיל המותאם לתנועה (גם) בשטח.