שובו של מותג: Towmotor חוזרת
הוויכוח מיהו היצרן הראשון שייצר מלגזה, כפי שאנו מכירים אותה ומכר אותה לכל דכפין, מתמקד בסופו של דבר בין שני מותגים, שניהם אמריקאיים; קלארק (Clark) מלקסינגטון שבקנטאקי טוענת כי כבר ב-1917 החלה בפיתוח – ושימוש – מכונות עם מנגנון הרמה הידראולי, כאשר ב-1920 כבר החלה למכור את המלגזות הראשונות. המותג השני הוא טומוטור (Towmotor), חברה מקליבלנד, אוהיו, שטוענת לבכורה, מאחר וכבר ב-1919 הציעה מכונה שתוכננה לעזור בפריקה והעמסה של מיכלים מאוניות, משאיות ורכבות. ב-1933 השיקה טומוטור את המלגזה הראשונה שיוצרה באופן סדרתי, שכבר יוצרה על פי המפרט המהווה בסיס לכל המלגזות המודרניות המורכות לנו כיום. ב-1944 היתה ליצרן המלגזות הגדול בעולם.
גם אם הוויכוח דנן לא יסתיים בהסכמה, אין ספק שבמשך עשרות שנים – עד סוף שנות ה-80' – היתה טומוטור שחקן משמעותי בעולם המלגזות. ב-1965 נרכשה החברה על ידי ענק הצמ"ה קטרפילר, וב-1992 היא הפכה ל-Mitsubishi Caterpillar Forklifts, מיזם משותף לקטרפילר ולמיצובישי היפנית, כאשר מיצובישי הפכו לבעלים של הרוב המוחלט (80%). למעשה מאז נעלם השם Towmotor לחלוטין מדברי ימי היסטוריית המלגזות והצמ"ה האמריקאי, אך השם הטוב – ועשרות אלפי כלים שעדיין עובדים – לא נעלמו כלל.
בשלב זה לא מתוכנן שיווק מחוץ למזרח אסיה, למרות היות שם המותג מוכר בעיקר בארה"ב, ובכלל זה מן הסתם לא מתוכננת בטווח הקרוב מכירה בישראל.