וולוו מחדשת את המעמיסים L30G ו-L35G
וולוו השבדית הודיעה על עדכון ושיפור צמד המעמיסים הקומפקטיים L30G ו-L35G כאשר עיקר החדשות מתייחסות למנוע החדש והתאמתו לתקני פליטת המזהמים העדכניים, יחד עם שיפור בצריכת הדלק.
צמד המעמיסים הקומפקטיים מותאמים הן לעבודות בתחום הצמ"ה, הבניין, התשתיות וכיו"ב, והן למשימות חקלאיות. לשני מעמיסים החדשים מנוע דומה, כאשר ההבדל בין שני הכלים הנראים זהים במבט ראשון הוא בכוח המיועד לעבודה; ל-L30G כוח פריצה של 6,225 ק"ג ועומס רכינה סטטי מרבי בסיבוב מלא של 3,855 ק"ג. משקל העבודה שלו נע מ-5,505 עד 5,715 ק"ג, תלוי באבזור. ל-L35G כוח פריצה של 6,175 ק"ג ועומס רכינה סטטי מרבי בסיבוב מלא של 4,355 ק"ג ומשקל עבודה הנע מ-6,255 עד 6,445 ק"ג, תלוי באבזור.
המנוע הוא טורבו-דיזל חדש בנפח 3.3 ליטר המייצר 75 כ"ס ב-2,600 סל"ד והעומד בתקני Tier 4.
המערכת ההידראולית חדשה אף היא ב-L30G וב-L35G החדשים ולמעשה מפוצלת עתה לשתיים, עם מערכת נפרדת ובלתי תלויה להפעלת הכף ומערכת נפרדת להיגוי. מן ההיבט המכאני הוחלפו הסרנים והדיפרנציאלים לעמידים יותר, יחד עם בתי הסרנים והצירים המחברים אותם אל המרכב. גם מעבר ציר ההינע המרכזי, המעביר את כוח המנוע אל הגלגלים הקדמיים, עודכן, חוזק ומוגן טוב מבעבר – מבטיחים בוולוו.
עוד עודכן במסגרת רענון המעמיסים תא המפעיל, ש"הושאל" מהדגמים הגדולים יותר בסדרה והותאם לכאן, כאשר בין יתר השיפורים מציינים בוולבו הנדסת אנוש וארגונומיה משופרים, כיסא חדש, רמת רעש נמוכה יותר, הודות לשיפור בבידוד, ופחות ויברציות.
לשיפור האחיזה מוצעים נועלי דיפרנציאל מכאניים רוחביים הנועלים את הגלגלים ב-100%, בעיקר לטובת אחיזה יעילה יותר בתנאי קרקע נעדרי אחיזה או טובעניים.
מעמיס אופני וולבו L30G