בדרך: מעמיס כל-חשמלי ראשון
המעמיס החשמלי מכונה eHoftrac ומתבסס על דגם קיים של וויידמן – ה-1160. במקום בו מותקן מנוע הדיזל בדרך כלל – מאחור, מותקן עתה בצבר סוללות 48 וולט, 240 אמפר-שעה השוקל 400 ק"ג, המספק זרם חשמל למנוע המניע את הגלגלים כמו גם למנוע האחראי על המשאבה ההידראולית. זמן הטעינה ממצב מרוקן עד מלא יעמוד על 6-8 שעות, בחיבור לשקע חשמל ביתי סטנדרטי. לאחר מכן ניתן לעבוד עם הכלי בין שעתיים ל-4 שעות ברציפות, תלוי בעומס העבודה. זמן העבודה הקצר מהווה כרגע חיסרון אך ייתכן והוא עוד יתארך עד לייצור הסדרתי. נראה כי ההבטחה לחיסכון בעלויות של כ-48% ביחס למנוע טורבו-דיזל ו-0 פליטת מזהמים שווה את ההמתנה. ייתרונות כלי שכזה המונע בחשמל בולטים בעיקר בעבודה במקומות סגורים, באתרים הסמוכים למגורים או ביישומים חקלאיים בקרבת בעלי חיים.
מהיצרנית לא נמסרו עד כה פרטים נוספים דוגמת כושר הרמה מרבי, משקל כולל או מהירות נסיעה.
אין ספק שעם תג מחיר נכון יש ליצרנית הגרמנייה מוצר מעניין שייתכן ויהפוך לפורץ דרך של ממש.
לפניה ליבואנית Weidemann לארץ, לחצו כאן