בקטרפילר מעדכנים את המפלסות מסדרה M
סדרת המפלסות M2 שלה. היתה זו אז המילה האחרונה של ענקית הצמ"ה בתחום, אך מאז הסטנדרטים השתנו בקצב מהיר, והגיע זמן לעדכן.
הכוונה כמובן להתאמת המנועים לתקני Tier 4, ואכן – עיקר השינויים שהובילו לשינוי שם הסדרה מ-M2 ל-M3 נובעים מעדכון המנועים, שנותרו אמנם אותם מנועי קטרפילר בנפח 7.1 ו-9.3 ליטר (תלוי בגרסאות) אך עתה עומדים בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר. בקטרפילר טוענים עוד כי המנועים המעודכנים חסכוניים בכ-10% בממוצע מהמנועים בסדרה M2 ובנוסף נוצלה הרענון גם לשיפור תא המפעיל ונוחות גבוהה יותר בכל הקשור לטיפולים ותחזוקה. בין השאר מציינים שם מסך תצוגה גדול ואיכותי יותר וצמד ג'וי-סטיקים להפעלה המתיימרים להציע נוחות גבוהה יותר ופחות רגישות לזעזועים ורעידות.
בין תחילת שנת 2011 לסוף שנת 2012 השיקה קטרפילר – בשלבים – את הכוונה כמובן להתאמת המנועים לתקני Tier 4, ואכן – עיקר השינויים שהובילו לשינוי שם הסדרה מ-M2 ל-M3 נובעים מעדכון המנועים, שנותרו אמנם אותם מנועי קטרפילר בנפח 7.1 ו-9.3 ליטר (תלוי בגרסאות) אך עתה עומדים בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר. בקטרפילר טוענים עוד כי המנועים המעודכנים חסכוניים בכ-10% בממוצע מהמנועים בסדרה M2 ובנוסף נוצלה הרענון גם לשיפור תא המפעיל ונוחות גבוהה יותר בכל הקשור לטיפולים ותחזוקה. בין השאר מציינים שם מסך תצוגה גדול ואיכותי יותר וצמד ג'וי-סטיקים להפעלה המתיימרים להציע נוחות גבוהה יותר ופחות רגישות לזעזועים ורעידות.