מעמיס חשמלי לייצור
מעמיס קומפקטי המונע בחשמל. היה זה דגם נוסע ופועל אך היצרנית דיווחה כי תידרש עוד תקופת בדיקות, עבודה מעשים, ניסויים ועוד עד להבשלת הפרויקט לכדי מוצר המוכן לייצור סדרתי. עתה מדווחת ויידמן כי היא הגיע לשלב האחרון לפני הייצור, וזה אמור להתחיל בתחילת 2015.
הויידמן eHoftrac מבוסס על מעמיס סטנדרטי מתוצרת היצרנית בשם 1160 שהוסב משימוש במנוע דיזל להינע כל-חשמלי כאשר ב-ויידמן מבטיחים נתונים דומים, קרי: כ-24 כ"ס ומשקל עצמי של כ-1.9 טון. המעמיס החשמלי מצויד בשני מנועים – האחת להנעת הכלי והשני לספק כוח הידראולי למערכות ההרמה וההיגוי (זהו כלי פרקי).
מ-ויידמן מסרי כי לאחרונה הוחל אצלם בשלב האחרון של פיתוח ה-eHoftrac וזאת באמצעות עבודה אינטנסיבית של אבות-טיפוס בתנאי אמת. כלים "בשלים" ראשונים נמסרו ללקוחות נבחרים בתחומי חקלאות שונים המשקפים לדעת היצרנית את קהל היעד הישיר, ובתנאים בהם אמורים לבוא לידי ביטוי מלא יתרונותיו של ההינע החשמלי. 3 מעמיסים עובדים כבר בחוות חקלאיות בגרמניה ומהיצרנית נמסר כי עד כה מדובר בתוצאות טובות עוד יותר מהמשוער, בכל הקשור לביצועים, זמן טעינה וזמן עבודה בין הטעינות. מסתבר כי זמן הטעינה ממצב מרוקן עד מלא לגמרי לא עולה על 8 שעות באמצעות מטען רגיל וזמן העבודה הרציפה – כאמור, בתנאי עומס גבוה – נע בין 2 ל-5 שעות, כאשר בממוצע מדובר על 4 שעות עבודה רציפה לפחות. מטען מהיר אמור לקצר משמעותית את זמן הטעינה, אך אודותיו לא נמסרו עד כה פרטים.
השאלה הגדולה היא כמובן עניין המחיר; בויידמן לא ציינו מחיר רכישה מדויק וזה יפורסם במסגרת השקת הכלי המוכן לשיווק בנובמבר השנה, במסגרת תערוכת Euro-Tier בהאנובר/גרמניה. היצרנית פרסמה בעניין זה כי מדובר ב"תוספת של 10-15% ביחס ל-1160 המוכר, עם מנוע הדיזל, כולל ערכת המצברים ומטען ייעודי להתקנה אצל הלקוח", וש"ברור לנו שמדובר בכלי הפונה לשוק מאוד תחרותי ולכן המחיר צריך להיות תחרותי אף הוא", להבהיר כי לא מדובר בקוריוז אלא במוצר תחרותי שצריך להוכיח עצמו בסוף יום העבודה ובספרי החשבונות. מה שהיצרנית כן פרסמה הן עלויות התחזוקה, שמסתכמות בכמחצית (!) מעלויות התחזוקה של ה-ויידמן Hoftrac 1160 עם מנוע הדיזל. הייצור הסדרתי יחל בתחילת 2015 עם תוכניות לייצר כ-300 מעמיסים חשמליים בשנה.
בסוף 2013 חשפה יצרנית גרמנייה קטנה בשם Weidemann אב טיפוס של המעמיס החשמלי נקרא ויידמן eHoftrac והוא פותח בעיקר לשוק החקלאי, כאשר במרכז אירופה – בעיקר – יש לכלים קומפקטיים שכאלו ביקוש ער. ההתאמה לשוק החקלאי נובעת בראש ובראשונה הודות לפעולתו השקטה של המעמיס ול-0 פליטת המזהמים שלו – תנאים הכרחיים והמהווים יתרון משמעותי בעבודה בקרבת בעלי חיים או בתוך מבנים סגורים. מעמיס שכזה מתאים כמובן גם לכל משימה בתחום הבניין, השיפוצים, התשתיות, הסלילה או כל סוג עבודה אחר בו נדרש מעמיס קומפקטי, כאשר גם כאן מהוות תכונותיו יתרון מהותי לא פעם; כמו בתחום החקלאי כך ישנן לא מעט סביבות עבודה שהיעדר הרעש ופליטת הגזים הרעילים מהווים ייתרון, דוגמת מבני ציבור, עבודות מוניציפאליות בתוככי הערים, שירות בבתי חולים, במפעלים בהם נדרש מעבר מן החוץ אל הפנים, מחסנים וכיו"ב.
הויידמן eHoftrac מבוסס על מעמיס סטנדרטי מתוצרת היצרנית בשם 1160 שהוסב משימוש במנוע דיזל להינע כל-חשמלי כאשר ב-ויידמן מבטיחים נתונים דומים, קרי: כ-24 כ"ס ומשקל עצמי של כ-1.9 טון. המעמיס החשמלי מצויד בשני מנועים – האחת להנעת הכלי והשני לספק כוח הידראולי למערכות ההרמה וההיגוי (זהו כלי פרקי).
מ-ויידמן מסרי כי לאחרונה הוחל אצלם בשלב האחרון של פיתוח ה-eHoftrac וזאת באמצעות עבודה אינטנסיבית של אבות-טיפוס בתנאי אמת. כלים "בשלים" ראשונים נמסרו ללקוחות נבחרים בתחומי חקלאות שונים המשקפים לדעת היצרנית את קהל היעד הישיר, ובתנאים בהם אמורים לבוא לידי ביטוי מלא יתרונותיו של ההינע החשמלי. 3 מעמיסים עובדים כבר בחוות חקלאיות בגרמניה ומהיצרנית נמסר כי עד כה מדובר בתוצאות טובות עוד יותר מהמשוער, בכל הקשור לביצועים, זמן טעינה וזמן עבודה בין הטעינות. מסתבר כי זמן הטעינה ממצב מרוקן עד מלא לגמרי לא עולה על 8 שעות באמצעות מטען רגיל וזמן העבודה הרציפה – כאמור, בתנאי עומס גבוה – נע בין 2 ל-5 שעות, כאשר בממוצע מדובר על 4 שעות עבודה רציפה לפחות. מטען מהיר אמור לקצר משמעותית את זמן הטעינה, אך אודותיו לא נמסרו עד כה פרטים.
השאלה הגדולה היא כמובן עניין המחיר; בויידמן לא ציינו מחיר רכישה מדויק וזה יפורסם במסגרת השקת הכלי המוכן לשיווק בנובמבר השנה, במסגרת תערוכת Euro-Tier בהאנובר/גרמניה. היצרנית פרסמה בעניין זה כי מדובר ב"תוספת של 10-15% ביחס ל-1160 המוכר, עם מנוע הדיזל, כולל ערכת המצברים ומטען ייעודי להתקנה אצל הלקוח", וש"ברור לנו שמדובר בכלי הפונה לשוק מאוד תחרותי ולכן המחיר צריך להיות תחרותי אף הוא", להבהיר כי לא מדובר בקוריוז אלא במוצר תחרותי שצריך להוכיח עצמו בסוף יום העבודה ובספרי החשבונות. מה שהיצרנית כן פרסמה הן עלויות התחזוקה, שמסתכמות בכמחצית (!) מעלויות התחזוקה של ה-ויידמן Hoftrac 1160 עם מנוע הדיזל. הייצור הסדרתי יחל בתחילת 2015 עם תוכניות לייצר כ-300 מעמיסים חשמליים בשנה.