מפלסות וולוו: C מחליף את B
סדרת המפלסות G900 מוצעת על ידי וולוו מאז 2006, עת הושקה לשוק הצפון אמריקאי תחילה. בוולוו הטילו בשעתו את מלוא כובד משקלם ויהבם על הכלים החדשים, מתוך כוונה להמשיך ולהציע ציוד וכלים מובילים בקטגוריה. לפיכך הושקע רבות בתכנון ובמבנה הכלים החדשים מתוך מחשבה לטווח הארוך, ולראייה – בסיס כלים אלו נשמר עד היום, עם השקת הסדרה העדכנית ביותר של המפלסות הממונעות מבית וולוו השבדית.
סדרה G900C החדשה מחליפה את סדרה G900B, אך גם לאחר מבט מעמיק תתקשו להבחין כי מדובר בדגמים מחודשים ומשופרים; חיצונית כמעט ואין שינויים וגם עיון בדף הנתונים מלמד שלפחות בפרק הממדים מדובר באותו הברזל ובאותן המידות. ההבדלים בין שני דורות המפלסות הוא בעיקר מתחת לחופה האחורית, עם מנוע חדש – חזק ונקי יותר – וכפועל יוצא: ביצועים משופרים, ובאופן משמעותי.
סדרת המפלסות החדשה וולוו G900C מצוידת במנועי וולוו D8J, לעומת מנועי D8H – אף הם מתוצרת וולוו – שמשרתים בסדרה G900B. המנועים החדשים עומדים בתקני Tier 4 Final/Stage 4 מציעים הספק גבוה יותר – 217-275 כ"ס לעומת 162-268 כ"ס בסדרה G900B – עם הבטחה לצריכת דלק נמוכה בכ-5% בממוצע, במקביל לעלייה משמעותית בביצועים, בעיקר בכוח הדחף בלהב המפלסת. בוולוו טוענים לפיכך כי סדרת המפלסות החדשה מבטיחה ביצועים עדיפים, לצד חיסכון משמעותי בעלויות וכערך מוסף ניתן לעבוד שעות ארוכות יותר בין התדלוקים, ללא הצורך לעצור בשל כך ולהפסיק את העבודה.
כמו בסדרה G900B כך כוללת סדרה G900C ארבע גרסאות בעלות שם דומה, למעט האות B המוחלפת כאן באות C. גרסת הבסיס היא ה-G930C עם 217 כ"ס ומשקל עבודה של 19,250 ק"ג. לוולוו G940C הספק של 245 כ"ס ומשקלה מוכן לעבודה 20,160 ק"ג. לוולוו G946C הספק מרבי של 275 כ"ס ומשקלה 20,570 ק"ג. גרסה זו, אגב, היא היחידה בהיצע העדכני המצוידת בהינע לכל הגלגלים – 6×6 – לעומת הינע לארבעת הגלגלים האחוריים (6×4) המוצעת ביתר הגרסאות. אחרונה בהיצע היא הוולוו G960C שמנועה מציע אף הוא 275 כ"ס אך משקל העבודה שלה 21,252 ק"ג.
וולוו מייצרת את סדרה G900C החדשה בראש ובראשונה עבור השווקים האמריקאים והאירופאים. הייצור עצמו מתבצע במפעל וולוו בפנסילבניה – כאשר גם הכלים המשווקים באירופה מגיעים מארה"ב. בוולוו טוענים כי המפלסות החדשות הן "מובילות הקטגוריה בכל הקשור לנוחות מפעיל, יציבות ותפוקה". כסטנדרט מצוידות המפלסות בתיבת הילוכים בעלת 8 מהירויות, auto-shift הניתן לכיול וכיוון, shuttle shift, מצב 'זחילה' ועוד. המנועים החדשים מאפשרים בחירת מצב עבודה מבין 3 אפשרויות כאשר מדובר בתיבת ההילוכים הסטנדרטית, ובלא פחות מ-8 מצבי עבודה (עומס) כאשר המפלסת מצוידת בגיר 11 מהירויות אופציונאלי. תיבות אלא טופלו ושופרו בסדרה החדשה ביחס לזו היוצאת, ולטענת וולוו מציעות מעבר חלק עוד יותר בין ההילוכים וכיול נכון ויעיל יותר ביחסי ההעברה במטרה להציע פעולה חלקה ויעילה יותר של המנוע, כאשר בשורה התחתונה מוצע כאמור חיסכון משמעותי בצריכת הדלק.