ג'י.סי.בי. 1CXT – הוחל בשיווק הכלי הייחודי
ג'י.סי.בי. CX הוצג לראשונה ב-1994 כ"מחפרון הקטן בעולם", כאשר המהדורה העדכנית הוצגה ב-2012, לאחר אי אלו שינויים ועדכונים, תחת השם המעודכן אף הוא: 1CX. ג'י.סי.בי. 1CX מהווה אכן שילוב של מיני מעמיס ומיני מחפרון, הודות לממדים הקומפקטיים, לכף הקדמית ולכף האחורית המוכרת ממחפרונים.
זה עתה החלה היצרנית הבריטית הצהובה לשווק את גרסת הזחלים של ה-1CX תחת השם 1CXT. על פי השם וגם המראה הדומה מדובר בבסיס זהה, עם התאמות נדרשות להנעה באמצעות זחלים. המידות אומרות גובה של 238 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ (רחב משמעותית מה-1CX, שם הרוחב עומד על 141-156 ס"מ בלבד, תלוי בצמיגים) ואורך של 357 ס"מ.
גובה השפיכה המרבי הוא 221 ס"מ ומרחק גישה מרבי של הכף האחורית נע מ-391 ס"מ (כאשר במרכז) 435 ס"מ כאשר בסיס הזרוע מוסת הצידה. המנוע מגיע מפרקינס: דיזל 4-צילינדרי בנפח 2.2 ליטר עם 49 כ"ס. ההינע הידרוסטאטי.
כמו ה-1CX כך גם ה-1CXT מהווה נושא כלים רב תכליתי עם היצע עצום של ציוד וכלים שניתן לרתום אליו, מקוריים מתוצרת JCB. הנסיעה על זחלי הגומי מעניקה לג'י.סי.בי. 1CXT אחיזה, יציבות ויכולת טיפוס טובות משמעותית ביחס ל-1CX, ולמעשה ניתן להאמין ליצרנית כי מדובר באחד הכלים העבירים והיציבים בקטגוריית הגודל שלו בשוק, בין היתר בעבודה בשיפועי צד.
ב-JCB מדגישים כי הזחלים מקטינים את דחיסות הקרקע, למרות משקל עבודה גבוה של ה-1CXT לעומת משקל העבודה של ה-1CX, עם 4,000 לעומת 3,254 ק"ג בהתאמה. עוד מודגש אצל היצרנית החיבור/ניתוק המהירים של ציוד בקצה הזרועות, המעניקים לג'.סי.בי. וורסטיליות גבוהה ומאפשרים מעבר מכלי לכלי בקלות ובמהירות באתר העבודה. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.