מחפר 24 טון חדש לדוסאן

Doosan DX235LCR-5

Doosan DX235LCR-5

דוסאן החלה לשווק – באירופה תחילה – מחפר 24 טון חדש בשם DX235LCR-5, המחליף את המחפר הוותיק DX235LC-3, והמהווה חלק מרענון כל היצע המחפרים בדוסאן. הכלי החדש תוכנן במיוחד בכדי לתת מענה עבור הדרישה הגוברת למחפרים בינוניים-כבדים עם מינימום סרח עודף מאחור, על מנת שיתאימו לעבודה גם בעומס גבוה בתנאים של צפיפות וקושי לנוע בחופשיות. המחפר החדש מצויד במנוע דוסאן DL06P 6-צילינדרי המציע 245 כ"ס ב-1,900 סל"ד והעומד בתקן פליטת המזהמים 3B. למנוע מערכת צינון גזי פליטה (AGR), מסנן חלקיקי דיזל (DPF) ומפחת קטליטי סלקטיבי (SCR). בדוסאן טוענים כי המחפר החדש חזק ב-9% ביחס ל-DX235LC-3 אותו הוא מחליף, המומנט המרבי גבוה ב-5%, כוח הפריצה גבוה ב-13% וכושר ההרמה מלפנים גבוה ב-9% ומהצד בלא פחות מ-16%. בשורה התחתונה מציע מחפר חדש זה חיסכון של כ-5% בממוצע בהשוואה לקודמו – ה-DX235LC-3.
Doosan DX235LCR-5

Doosan DX235LCR-5


משקל העבודה של הדוסאן DX235LCR-5 הוא 24.3 טון; הרוחב הכולל של הכלי – עם זחלים סטנדרטיים ברוחב 60 ס"מ – הוא 299 ס"מ. הגובה הכולל – עד לקצה תא המפעיל – עומד על 308 ס"מ והאורך – מוכן להובלה – הוא 897.5 ס"מ. עומק החפירה המרבי (עם 'בום' וכף סטנדרטית) עומד על 667 ס"מ; טווח ההגעה האופקי המרבי של הכף הוא 982 ס"מ וגובה ההגעה המרבי הוא 1,079.5 ס"מ (בתצורה סטנדרטית). כושר ההרמה המרבי במרחק 600 ס"מ מהכלי הוא 7.12 טון. הדוסאן DX235LCR-5 מוצע עם כפות בנפחים 0.51 עד 1.49 מ"ק והוא מציע כוח פריצה מרבי של 16 טון. בין יתר הציוד והמערכות הסטנדרטיים בכלי נכללת מערכת דיאגנוסטיקה וניהול מקורית של דוסאן המכונה CoreTMS, אפשרות בחירה בין 4 מצבי עבודה – לפי העומס והדרישה, מערכת בקרת הספק ותפוקה ממוחשבת "חכמה" המכונה SPC, מערכת דימום מנוע אוטומטית המאפשרת כיול הזמן מרגע עזיבת המצערת על ידי המפעיל (מצב סל"ד סרק) עד לדימום בטווח שבין 3 ל-60 דקות, ועוד.
ההשקה הרשמית של הדוסאן DX235LCR-5 תיערך במהלך תערוכת Intermat 2015 בפריז, בין התאריכים 20-24 לאפריל.