ג'י.סי.בי – שדרוג המיני מעמיסים
לפני קצת יותר משנתיים השיקה ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית את המיני מעמיסים האופניים 135, 155, 175, 190 ו-205, יחד עם ה-150T, 190T ו-205T הזחליליים. עתה מבצעת היצרנית את הרענון הראשון של הסדרה, ובראשו עדכון המנועים שמעתה יעמדו בתקני 3B האירופאים, ובמקביל משפרת ומעדכנת נקודות וסעיפים נוספים בכלים, חלק מהם – כך JCB – כתגובה להערות והיזון חוזר המגיע מלקוחות.
המנועים העדכניים מיוצרים עבור JCB על ידי 'קוהלר' וכאמור עומדים עתה בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר. המנועים החדשים עומדים בתקני 3B ללא הצורך במסנן חלקיקי דיזל, מה שחוסך זמן ועלויות בתחזוקה השוטפת.
גם מערכת ההפעלה האלקטרו-הידראולית הנשלטת באמצעות ה'גוי-סטיק' בתא המפעיל היא חדשה, ומציעה 3 מצבי עבודה, השונים זה מזה מרגישותם ובמהירות התגובה שלהם; החל תגובה איטית במיוחד, לעבודה הדורשת דיוק ומשנה זהירות, ועד לתגובה מהירה לעבודות גסות יותר, כמוה העמסה, חפירה או פינוי.
עוד טופל תא המפעיל וחלק מהמכלולים והמחוונים בו, לטובת שיפור הארגונומיות ונוחות גבוהה יותר בעבודה.
בג'י.סי.בי. מזכירים לנו כי מדובר במיני מעמיסים "הבטוחים בשוק", כהגדרת היצרנית, בעיקר בשל הכניסה אל תא המפעיל שאינה מתבצעת בכלים אלו כמקובל מלפנים, אלא דרך דלת צידית רחבה. בג'י.סי.בי. טענו בשעתו, עת נחשף הקונספט הייחודי, כי כניסה מהחזית, כאשר המפעיל נדרש לעיתים לטפס מעל ציוד המחובר לכלי ולא תמיד בזווית הנוחה והבטוחה ביותר, היא מסוכנת. מכאן הגו אצל היצרנית את הזרוע היחידה, במקום שתי זרועות כמקובל, ובכך נותר הצד השמאלי שת הכלי חשוף וללא הפרעה לצורך כניסה ויציאה מתא המפעיל. עדיין, למצבי חירום כמו בעת התהפכות לא עלינו, מוצעת מלפנים יציאת חירום. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.