Cat 313F L GC

פרטים ראשונים: דור המעמיסים הבא של CAT

Cat 313F L GC

Cat 313F L GC


קטרפילר אפשרה הצצה נדירה אל דור המחפרים הבא שלה, ובאופן מקורי וחריג. קבוצה מצומצמת של עיתונאים קיבלה אישור מיוחד לבקר באתר הניסויים של קטרפילר במלגה שבספרד בכדי לקבל פרטים ראשונים על צמד מחפרים חדש של יצרנית הענק, המהווה חלק מהדור הבא בסגמנט. מדובר ב-Cat 313F L GC וב-Cat 336F L XE שהנם כיום המילה האחרונה בתחום, המשויכים לקטגוריית ה-14 וה-38-39 טון בהתאמה. חלק מהתמונות צולמו בארה"ב והן תמונות שסופקו על ידי מחלקת יחסי הציבור של הקונצרן. ניתן להבין מכך כי צמד המחפרים החדש ישווק הן באירופה והן בארה"ב וקנדה.
Cat 336F L XE

Cat 336F L XE


קטרפילר 313F L GC נועד להשלים את הפער בין הדגמים המוכרים זה מכבר 312E L ו-316E L אך מאובזר ומצויד פחות על מנת להתאים יותר לשווקי ההשכרה ולהפוך לאטרקטיבי יותר במחיר – בעיקר בהשוואה למתחרות בסגמנט. הקטרפילר 313F L GC שוקל 13.3 טון ומוצע כסטנדרט עם כפות בנפח 0.2-0.76 מ"ק. המנוע הוא בנפח 3.4 ליטר, מתוצרת קטרפילר (C3.4B) עם 70 כ"ס העומד בתקני 3B. המשאבה ההידראולית מציעה ספיקה מרבית של 240 ל'/דקה ועומק החפירה המרבי המוצהר עומד על 604 ס"מ. אלו עיקרי הפרטים שפורסמו עד כה בנוגע למחפר זה, ששיווקו המתוכנן יחל בקרוב, במהלך השבועות הקרובים באירופה.
Cat 336F L XE

Cat 336F L XE


מעניין עוד יותר הוא ה-Cat 336F L XE החדש. מדובר במחפר המוגדר על ידי קטרפילר כ'היברידי', אך הכוונה כאן אינה מתייחסת למנוע חשמלי המתווסף למנוע הדיזל, אלא למערכת ההידראולית מוגנת הפטנט של קטרפילר, ה"יודעת" לאגור אנרגיה בעת ביצוע פעולות החזרה (עצירת סיבוב, הורדת ה'בום' ועוד) ולשחרר אנרגיה זו בהמשך, במקום להעמיס על המנוע. בכך מובטח חיסכון של עד 20% בצריכת הדלק, כהבטחת אנשי קטרפילר. בקטרפילר מציעים את ה-336F L XE החדש כמחליף לבאגר ההיברידי הראשון שלהם – ה-336E LH שהושק בסוף 2012. גם כאן המנוע מיוצר על ידי קטרפילר (C9.3 ACERT), נפחו 9.3 ליטר וההספק עומד על 320 כ"ס. מחפר חדש זה מוצע במשקלי עבודה הנעים מ-37.0-38.9 טון, תלוי בגודל הכף, והוא מציע עומק חפירה מרבי של 7.49 מ'.