מעתה: מ.א.ן וסקניה תחת קורת גג אחת
קונצרן פולקסווגן קיבל כבר לפני אי אלו שנים החלטה להרחיב את תחום הרכב המסחרי והמשאיות שלו וכחלק ממהלך אדיר היקף וארוך טווח נרכשו יצרניות המשאיות הוותיקות – והמוערכות מאוד – מ.א.ן (MAN SE) הגרמנייה וסקניה השבדית. בשנת 2000 החל קונצרן פולקסווגן ברכישת מניות סקניה השבדית, וב-2008 כבר החזיק בכ-68% מזכויות ההצבעה בה. ב-2011 הוחל ברכישת מניות מ.א.ן. על ידי פולקסוואגן, כאשר בשנה זו נרכשו כ-56% ממ.א.ן. ובמהלך השנים מאז השתלט VW באופן מלא על שתי יצרניות המשאיות, תוך הצהרה ברורה לגבי כוונות המיזוג של שתיהן עם מחלקת המסחריות והרכב הכבד בפולקסוואגן לכדי חטיבה אחת הומוגנית, יעילה ותחרותית.
עתה מודיע דובר קונצרן פולקסווגן על הקמת חברה חדשה בשם VW Truck & Bus GmbH המאגדת תחת הנהלתה את יצרניות המשאיות מ.א.ן וסקניה וחטיבת הרכב המסחרי של פולקסווגן, אשר – דרך אגב – מייצרת מזה שנים גם משאיות כבדות, אך עבור השוק הדרום אמריקאי בלבד, לא מעט מהן לשימושים צבאיים.
בראש החברה החדשה יעמוד חבר דירקטוריות קונצרן פולקסווגן אנדראס רנשלר (Andreas Renschler), לשעבר בכיר ומוערך מאוד בקונצרן דיימלר המתחרה (היה ראש תחום רכב כבד ומסחרי) שערק ב-2014 לפולקסווגן, למלא בה תפקיד דומה. בדירקטוריון החברה החדשה ישבו נציגי הנהלת מ.א.ן וסקניה הראשיות יחד עם נציגי מ.א.ן בדרום אמריקה. מטרת האיחוד, כפי שמודיעים בהודעה לעיתונות אנשי החברה החדשה, היא הפיכת חטיבת הרכב הכבד והמסחרי בפולקסווגן ליעילה יותר, גמישה ו"חכמה" יותר בכל הקשור לייצור ולרכש, ניצול ואיחוד יעיל יותר בין סוכנים של כל אחת מהחברות, ייעול בסעיף כוח האדם (טרם הוכרז על פיטורים, אך ההערכות מדברות על קיצוץ מתוכנן בכוח האדם בכל אחת מהחברות המרכיבות את VW Truck & Bus GmbH החדשה), ייעול בדרך ומהירות קבלת ההחלטות וניצול הדדי של ידע, טכנולוגיה וניסיון. מחלקת הרכב המסחרי של פולקסווגן – VW Nutzfahrzeuge – תמשיך לעסוק ברכב מסחרי, אך תייצר גם עבור מ.א.ן וסקניה חלקים, פלטפורמות ומנועים.
בשלב זה עוד לא ברור כיצד ישפיע המהלך על ייבוא ושיווק הן משאיות מ.א.ן, הן משאיות סקניה והן הרכב המסחרי של פולקסווגן לארץ; כיום מיבאת חברת צ'מפיון מוטורס את המסחריות של פולקסווגן, חברת מכשירי תנועה את משאיות מ.א.ן וחברת מקס משאיות בע"מ את משאיות סקניה.