וולוו: E מחליף את D
וולוו צמ"ה משיקה את הבאגר EC140E החדש מלווה בהצהרות כי מדובר במילה האחרונה בתחום, הן מבחינת היכולות והביצועים והן מבחינת היעילות וצריכת הדלק. ה-EC140E הוא מחפר במשקל עבודה הנע מ-13.1 ועד 16.9 טון, בהתאם לאבזור ולנפח הכף. אלו האחרונות מוצעות בטווח שבין 0.33 ועד 1.01 מ"ק, כסטנדרט.
למחפר החדש מנוע וולוו D4J המייצר כאן 119 כ"ס. מדובר במנוע מהדור העדכני של וולוו-צמ"ה ולפיכך הוא עומד בתקני Tier 4 Final. בוולוו טוענים כי מדובר במנוע מהחסכוניים בשוק וכפועל יוצא מתיימר הבאגר החדש לצרוך פחות דלק, ובאופן משמעותי, ביחס לקודמו (וולוו EC140D); זה האחרון צוייד במנוע מסדרה D4H מיושן יותר, עם 113 כ"ס.
בוולוו טוענים כי הספק המנוע הגבוה יותר יחד עם משאבה הידראולית חדשה, לה ספיקה גבוהה בהשוואה ל-EC140D, מאפשרים יחד מהירות תגובה מהירה יותר ופעולה מהירה יותר של הזרוע והכף. כפועל יוצא הספק העבודה גדל, מה שמוביל לחיסכון נוסף בעלויות. על כך יש להוסיף אופציה לעבודה במצב חיסכון (Eco) התורמת עוד קצת לצריכת הדלק הנמוכה יותר.
תא המפעיל נותר בבסיסו דומה לזה בו צויד גם ה-EC140D אך הנדסת האנוש שופרה, מסך ה-LCD הוא גדול וברור מבעבר ובין היתר התווספו מצלמות היקפיות המעבירות – על פי דרישת המפעיל – תמונות אל המסך. בוולוו מציינים כי כמות הכפתורים, הפקדים והידיות בסביבת המפעיל צומצמה, להקל על התפעול ונוחות השליטה בכלי.
כוח הפריצה המרבי עומד על 96.6 KN (במצב Boost) ויכולת ההרמה המרבית בכף היא 3,810 ק"ג. עומק החפירה המרבי ב-EC140E החדש עומד על 5.56 מ' וטווח ההגעה המרבי של הכף אופקית הוא 8.36 מ'.