דור המעמיסים החדש של יונדאי
לאחר חשיפת 2 דגמים ראשונים – HL955 ו-HL960 – בתחילת השנה, חושפת עתה יונדאי את דור המעמיסים הבא שלה במלואו; מדובר בסדרה הנקראת HL900 והיא מחליפה את סדרת המעמיסים 9A. בדומה להיצע בסדרה 9A היוצאת, כך כוללת גם סדרה HL900 החדשה מעמיסים בטווחי המשקל שבין 13-31 טון.
הנה הגרסאות בסדרה החדשה, עם הנתונים העיקריים, כפי שכבר פורסמו:
יונדאי HL940 (מחליף את ה-HL740-9A): משקל עבודה: 13.1 טון; מנוע: קאמינס, Tier 4 Final, עם 156 כ"ס; נפח כף סטנדרטית: 2.3 מ"ק; גובה שפיכה מרבי: לא דווח
יונדאי HL955 (מחליף את ה-HL757-9): משקל עבודה: 15.1 טון; מנוע: קאמינס QSB6.7, Tier 4 Final, עם 200 כ"ס; נפח כף סטנדרטית: 2.1-3.2 מ"ק; גובה שפיכה מרבי: 323.5 ס"מ
יונדאי HL960 (מחליף את HL760-9A): משקל עבודה: 18.8 טון; מנוע: קאמינס QSB6.7 ,Tier 4 Final, עם 225 כ"ס; נפח כף סטנדרטית: 2.4-4.1 מ"ק; גובה שפיכה מרבי: 336.5 ס"מ
יונדאי HL970 (מחליף את ה-HL770-9A): משקל עבודה: 23.5 טון; מנוע: סקניה DC09 085A ,Tier 4 Final, עם 311 כ"ס; נפח כף סטנדרטית: 3.6-4.2 מ"ק; גובה שפיכה מרבי: 357 ס"מ
יונדאי HL980 (מחליף את ה-HL780-9A): משקל עבודה: 31.0 טון; מנוע: סקניה DC09 085A ,Tier 4 Final, עם 376 כ"ס; נפח כף סטנדרטית: 5.6 מ"ק; גובה שפיכה מרבי: לא דווח
בנוסף יוצע בשלב מאוחר יותר (לקראת סוף שנה זו) היונדאי HL935, גרסת בסיס חלשה שתחליף את ה-HL730-9A, קלה וזולה במעט ביחס ל-HL940, אודותיה טרם פורסמו מפרט ונתונים. במקביל ניתן יהיה לקבל גם לקראת תחילת 2016 גרסאות XT ו-TM עם זרועות ארוכות יותר והתאמה לחיבור מהיר למגוון כלים, בהתאמה, לכל השופלים החדשים.
כפי שדיווחנו כבר בעבר, מהווה סדרת המעמיסים החדשה של יונדאי – ה-HL900 – סדרה חדשה לגמרי, והמשמעות היא לא רק שלדה, מרכב ומערכות הפעלה, אלקטרוניקה והידראוליקה חדשות, אלא – חשוב מכל: מנועים חדשים, נקיים, עדכניים וחסכוניים באופן משמעותי ביחס למוכר מסדרה 9A היוצאת. ביונדאי טוענים כי הדגמים החדשים – כולם עומדים בתקני Tier 4 Final כמובן – מציעים צריכת דלק הנמוכה בממוצע ב-10% ביחס לדגמים קודמים. בין היתר מוצעות מערכות דימום אוטומטי ומצב Eco לעבודה בעומס מופחת, במטרה לחסוך בצריכת הדלק.
במקביל, מוצעת תפוקה גבוהה בכ-5% בממוצע בדגמים החדשים, בעיקר הודות לשיפור יעילות הכלים בעבודה, קרי: מערכת הידראולית יעילה, מהירה וחזקה יותר ושיפור המערכות האלקטרוניות השונות. המנועים החדשים – סקניה בכבדים יותר וקאמינס בקלים יותר – כוללים בין היתר מפחת קטליטי סלקטיבי (SCR) ומציעים הספק גבוה יותר מהכלים אותם הם מחליפים.
תיבת ההילוכים בכלים החדשים מסדרה HL900 מגיעה מ-ZF וניתן לבחור בין תיבה אוטומטית עם 4 או עם 5 הילוכים. כאופציה מוצעת גם מערכת צינון סרנים – קדמי ואחורי – כמו גם נעילת דיפרנציאל קדמית.
כאמור, לא רק המכאניקה חדשה, אלא גם העיצוב והמראה החיצוני ושל תא המפעיל. זה האחרון חדש לגמרי ופותח עבור סדרה HL900. הוא כולל דלתות רחבות יותר, שטח שמשות גדול יותר, גובה פנימי נדיב יותר ומדרגות גישה עם ידיות רחבות ונוחות מבעבר, טוענים ביונדאי. ביונדאי מבטיחים עוד מקום ומרווח, הנדסת אנוש טובה יותר, בידוד יעיל יותר בפני רעשים (כ-3dB פחות) ונוחות גבוהה יותר בתפעול, בין היתר הודות למסך מגע גדול וחדש, כיסא מאוורר וממוזג, בקרת אקלים חדשה ואפשרות התנעה/דימום באמצעות הסמארטפון, על ידי קוד אישי. בין האופציות המוצעות בסדרת המעמיסים החדשה מצאנו מערכת שקילה אוטומטית, אפשרות לתכנות הגבלת מהירות הנסיעה ומצלמה אחורית חדשה המשדרת תמונה באיכות טובה וברזולוציה גבוהה מבעבר, אל מול פני המפעיל דרך מסך המגע החדש.
כל הכפות, אגב, חדשות אף הן ועוצבו מחדש במיוחד עבור סדרת השופלים העדכנית.
המעמיסים החדשים מסדרה HL900 של יונדאי משווקים בארה"ב ובאירופה עם 3 שנות אחריות או 3,000 שע"מ. מיבואנית הצמ"ה של יונדאי נמסר לנו כי 3 כלים ראשונים מהסדרה החדשה כבר בארץ, וכי השיווק לשוק המקומי למעשה כבר החל.