שיפור הבאגרים בדוסאן
דוסאן הקוריאנית החלה בשיווק 3 מחפרים חדשים בקטגוריות המשקל של ה-25 טון בקירוב, שלושתם עם מנוע עדכני העומד בתקני Tier 4-compliant. הבאגרים החדשים מחליפים כלים דומים שמנועיהם עמדו בתקן Tier 4 interim הוותיק יותר.
החדשות אינן רק בהתאמת המנוע לתקני פליטת המזהמים העדכניים, אלא מתייחסות גם לשיפורים בתא המפעיל, מערכות ניהול מנוע חדשות וירידה בצריכת הדלק.
הדוסאן DX225LC-5 מוצע גם בגרסת זרועות ארוכות המכונה SLR, קיצור של Super long-reach, כאשר בפועל מדובר בתוספת יכולות מרשימה, המכפילה כמעט את עומק החפירה, כפי שתראו בטבלת הנתונים העיקריים כאן:
דוסאן DX225LC-5:
משקל עבודה: 23,626 ק"ג
מנוע: דוסאן, 162 כ"ס
עומק חפירה מרבי: 6.58 מ'
טווח הגעה אופקי מרבי: 9.70 מ'
גובה הגעה מרבי: 6.83 מ'
דוסאן DX225LC-5 SLR:
משקל עבודה: 25,279 ק"ג
מנוע: דוסאן, 162 כ"ס
עומק חפירה מרבי: 12.09 מ'
טווח הגעה אופקי מרבי: 15.24 מ'
גובה הגעה מרבי: 10.32 מ'
דוסאן DX235LC-5:
משקל עבודה: 25,409 ק"ג
מנוע: דוסאן, 181 כ"ס
עומק חפירה מרבי: 6.65 מ'
טווח הגעה אופקי מרבי: 9.63 מ'
גובה הגעה מרבי: 7.92 מ'
אופציית ה-SLR מבוקשת בעיקר עבור קבלנים העוסקים בעבודות במים, לאורך קווי חוף או אגמים, תעלות ניקוז, נחלים ובתנאי חול וסלעים בהם קיימת בעיית גישה ו/או חשש למפולות.
חידוש נוסף במחפרים החדשים היא מערכת ניהול מנוע המכונה Smart Power Control, או SPC. המערכת שולטת במהירות פעולת המשאבות ההידראוליות יחד עם עוצמת הספיקה, במטרה להציע בכל רגע נתון את השילוב היעיל והנכון היותר בהתאם לצורך ולעומס. לדברי דוסאן מאפשרת מערכת זו חיסכון של 3-7% בצריכת הדלק בהשוואה למחפרים הקודמים בהיצע.
עוד חדש הוא מסך LCD בקוטר 7", חלון קדמי חדש המתיימר להרחיב את שדה הראיה, אופציה למצלמה צידית, בנוסף לאחורית, עיצוב מחדש של חופת המנוע, להבטחת גישה קלה ונוחה מבעבר וכפתור דימום חירום הממוקם באופן נגיש ובולט יותר בתוך הקבינה. יבואנית דוסאן לארץ היא חברת אמקול מאשדוד.