מלגזת 1.8 טון חדשה ליונדאי
יונדאי מרחיבה את סדרת המלגזות החשמליות BTR-9 עם דגם חדש, בקטגוריית המשקל של 1.8 טון. סדרה זו מחליפה בהדרגה את סדרה BTR-7 הוותיקה יותר. המלגזה החדשה נקראת 18BT-9 והיא מוגדרת כמלגזת 3 גלגלים, למרות שמאחור מדובר בזוג גלגלים המחובר בצמידות.
ה-18BT-9 מעגלת כלפי מעלה את היצע הסדרה, שכלל עד כה שלוש מלגזות עם יכולות הרמה של 1.0, 1.3 ו-1.5 טון ולפחות על סמך המפרט הטכני מדובר באמת מידה חדשה בכל הקשור לבטיחות בעבודה במלגזות. ביונדאי מציינים כי דגם זה הוצג בפני סוכנים ולקוחות גדולים לפני קרוב לשנה, ומאז עובד אצל כמה לקוחות תחת עומס במטרה להגיע לכדי מוצר מוגמר אמין. עתה כאמור מתחיל השיווק המלא של הדגם.
המפרט מגלה כי מדובר במלגזה מתקדמת עם דגש על טכנולוגית הבטיחות העדכנית ביותר. כך למשל מוצעת כסטנדרט מערכת המכונה Operator Presence Sensing System, או בקיצור – OPSS, המזהה באמצעות כמה חיישנים אם המפעיל נמצא או לא נמצא על כיסאו. ברגע שהמפעיל ירד מהכיסא כל המערכות 'קופאות' וננעלות, בכלל זה הבלמים והתורן. מערכת נוספת מאפשר שליטה על מהירות הורדת המזלג והיא כוללת מנגנון המוכר ממעליות נוסעים, הנועל את המזלג במקרה של קריסת המערכת ההידראולית מסיבה כלשהי. זאת אומרת – ברגע שהמזלג יורד מהר מדי, המערכת מזהה זאת, מפרשת זאת כתקלה ונועלת את המזלג. עוד בענייני בטיחות נציין מערכת בקרת מהירות נסיעה בעת פניה (Curve Control) המגבילה באופן אוטומטי את מהירות הנסיעה בהתאם לצידוד הגלגלים, קרי – בהתאם לרדיוס הסיבוב. ככל שהצידוד קיצוני יותר, והסיבוב חד יותר – מהירות הנסיעה המרבית האפשרית יורדת. מערכת זו נועדה למנוע התהפכות, מצב שמלגזות יכול לקרות גם במהירויות נמוכות מדי. ביונדאי מדגישים כי מערכת זו מהווה יתרון בטיחותי מהותי דווקא עבור מפעילים מנוסים פחות.
בנוסף למפרט הבטיחותי העשיר מדווחים ביונדאי גם על שינויי עיצוב, שיפור הנדסת האנוש ועיצוב המכלולים השונים, הורדת סף הכניסה לעמדת המפעיל בלא פחות מ-40 ס"מ ואפשרות לכיוון נוח ונרחב של יחידת גלגל ההגה, שבעצמה עוצבה מחדש – הכל בהשוואה ליונדאי 18BT-7 מסדרה BTR-7 היוצאת.