השקה ב-JCB: עדכון הבאגרים הבינוניים
ג'י.סי.בי. (JCB) הבריטית מעדכנת את היצע המחפרים הבינוניים שלה עם מנועים חדשים. מדובר למעשה בלמעלה ממחצית ההיצע של היצרנית בתחום הבאגרים הבינוניים-כבדים, המכסה טווח ציוד במשקלי עבודה הנע מ-13.2 טון (JCB JS130) ועד 24.2 טון (JCB JS235HD) – בסה"כ 8 באגרים בהיצע עם הספקי מנוע הנעים מ-109 ועד 173 כ"ס. בכלים אלו הוחלפו המנועים הוותיקים במנועי Tier 4 Final/Stage IV עדכניים – נקיים וחסכוניים יותר, כולם ללא מסנן חלקיקי דיזל (DPF) המייקר את העלות והתחזוקה השוטפת. אנשי ענקית הצמ"ה הבריטית מצהירים כי בממוצע חסכוניים הבאגרים החדשים ל-2016 בלא פחות מ-6% בצריכת הדלק. בכל הבאגרים החדשים דנן מוצע מפחת קטליטי סלקטיבי (SCR) חדש.
הבאגרים החדשים לשנת 2016 הוצגו בפני עיתונאים וסוכנים במסגרת אירוע חשיפת הציוד החדש לשנת 2016 שנערך במטה החברה ברוצ'סטר שבאנגליה בתחילת ספטמבר. בנוסף לשדרוג ועדכון המנועים טופלו כל הכלים החדשים גם במרכב וכפועל יוצא – מדווחים בג'י.סי.בי. – שונו ושופרו הגישות וחיפויי המנועים והמערכות השונות על גב הכלי, במטרה לאפשר גישה נוחה יותר בשטח לטיפולים ולבדיקות השוטפות. עוד עודכנו פתחי התדלוק, שקוטרם גדל, מערכת המציגה את כמות האוריאה הנותרת, מדרגות הטיפוס אל הקבינה והמעקות/ידיות התומכות בה שופרו ועוד. בג'י.סי.בי. התגאו מאוד לספר שחלק ניכר משיפורים ושינויים אלו בוצע בעקבות הערות, בקשות והיזון חוזר מצד מפעילים ולקוחות החברה.
עוד שיפור מעניין נוגע בלקוחות בשווקים חמים כמו אצלנו, והוא מתייחס לאופציה החדשה לקבל מערכת צינון וקירור מכלולים חדשה, המיועדת לתפקד טוב מבעבר בתנאי חום קיצוני, ובכך לתרום הן לשמירה על הציוד בפני נזקים והן לחסוך בצריכת הדלק, הנוזל ההידראולי והשמנים המתכלים בקצב גבוה יותר כאשר החום עולה. לידע כללי נציין עוד שגם התפקוד בתנאי קור קיצוניים שופר בציוד החדש באמצעות מערכות חימום חשמליות חדשות המאפשרות פעולה חלקה ונטולת בעיות גם כאשר הטמפרטורות צונחות הרבה מתחת ל-0.
יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.