צמד מחפרי 50 טון חדשים לקייס (וידאו)
במסגרת תערוכת Bauma 2016 חשפה חטיבת ציוד מכני הנדסי בקייס לראשונה צמד מחפרים חדשים בקטגוריית המשקל של ה-50 טון, פלוס-מינוס. שני המחפרים החדשים הם ה-CX490D וה-CX500D שפרטיהם המלאים נחשפים עתה – במקביל לתחילת השיווק והמכירות. הקייס CX490D שוקל מוכן לעבודה 50.8 טון ומנועו מייצר 362 כ"ס. המנוע הוא מתוצרת איסוזו (6 צילינדרים) ונפחו 9.84 ליטר. למחפר החדש שתי משאבות הידראוליות בספיקה מרבית של 364 ליטר/דקה כל אחת. נפח מיכל הדלק הוא 650 ליטר וסך כמות הנוזל ההידראולי היא 460 ליטר.
לקייס CX500D מפרט דומה כאשר עיקר ההבדלים הם במשקלו העצמי הגבוה במקצת, הזרועות הקצרות יותר והכפות הסטנדרטיות הגדולות יותר. צמד המחפרים החדש תוכנן ומיועד בראש ובראשונה לעבודות חציבה והם מחליפים בהיצע קייס את הדגמים CX470C ו-CX470C ME שייצורם יופסק.
צמד המחפרים החדש מתגבר על מגבלות תקני פליטת המזהמים העדכניים תוך שימוש במפחת קטליטי סלקטיבי (SCR) וממיר קטליטי מחמצן (DOC), ללא הצורך במסנן חלקיקי דיזל (DPF) הדורש תחזוקה ועלויות נוספות. בקייס טוענים כי במחפרים החדשים מוצע יותר כוח תוך פליטת פחות מזהמים וצריכת פחות דלק. גם השימוש באוריאה (AdBlue) מתיימר להיות חסכוני במיוחד ועומד כאן על 3% מצריכת הדלק, לפי הבטחות אנשי קייס. כל נושא התחזוקה והטיפולים מתיימר להציע עלויות נמוכות משמעותית ביחס לצמד המחפרים הקודמים, בשורה התחתונה, וזאת למרות העלייה בתפוקה ובביצועים.
במחפרים החדשים CX490D ו-CX500D מוצעים 3 מצבי עבודה לבחירת המפעיל – בהתאם לצורך: Speed Priority לעומס נמוך, Heavy לעומס מלא ומרבי ו-Automatic המהווה מצב ביניים המתאים עצמו לדרישות בשטח ולעומס על הציוד. מצבים אלו מבטיחים עבודה בתנאים האידיאלים מבחינת מערכות הכלי ביחס לעומס ולמאמץ, ובכך צורך הכלי דלק ואנרגיה בדיוק לפי הנדרש, ולא יותר, מבטיחים בקייס.