בובקט: מעמיסים טלסקופיים חדשים
בובקט משיקה סדרת מעמיסים טלסקופיים חדשים המיועדים לשוק ההשכרות ולעבודות בניין, תשתיות, תעשייה ועוד. המעמיסים החדשים תוכננו עבור השוק האירופאי, על תקנות פליטת המזהמים המחמירות שלו. הסדרה – ללא שם מאפיין – כוללת 11 מעמיסים טלסקופיים חדשים המחולקים לארבע קבוצות: כלים קומפקטיים (TL26.60 ו-TL30.60); כלים בינוניים בכושר וגובה ההרמה (TL35.70, T35.105, T35.105L ו-T36.120SL); כלים שפותחו במיוחד עבור שוק ההשכרות (T35.130S ו-T35.140S) ומעמיסים טלסקופיים עם גובה הרמה גבוה (T35.130SLP, T41.140SLP ו-T40.180SLP).
המנועים המשרתים במעמיסים הטלסקופיים החדשים הנם מתוצרת דוסאן – החברה האם של בובקט – וממותגים כ'בובקט D34'; מאז 2014 מחליפים מנועי דוסאן עדכניים את מנועי הקובוטה ששירתו בכלים רבים מתוצרת בובקט. רוב הדגמים מוצעים עם אפשרות לבחור בין 2 רמות הספק: 76 או 102 כ"ס – לשימוש בעומס מופחת ולחיסכון בדלק, או לשימוש אינטנסיבי יותר כאשר נדרש עוד כוח – בהתאמה.
הנה פירוט דגמי המעמיסים הטלסקופיים החדשים, עם עיקרי המפרט:
בובקט TL26.60: כושר הרמה מרבי: 2.6 טון; גובה הרמה מרבי: 5.8 מ'; מפתח אופקי מרבי: 3.01 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 40 קמ"ש
בובקט TL30.60: כושר הרמה מרבי: 3.0 טון; גובה הרמה מרבי: 5.8 מ'; מפתח אופקי מרבי: 3.01 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 40 קמ"ש
בובקט TL30.60: כושר הרמה מרבי: 3.5 טון; גובה הרמה מרבי: 6.9 מ'; מפתח אופקי מרבי: 4.0 מ'; מנוע: בובקט 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 40 קמ"ש
בובקט T35.105: כושר הרמה מרבי: 3.5 טון; גובה הרמה מרבי: 10.3 מ'; מפתח אופקי מרבי: 6.9 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט T35.105L: כושר הרמה מרבי: 3.5 טון; גובה הרמה מרבי: 10.3 מ'; מפתח אופקי מרבי: 6.9 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט T36.120SL: כושר הרמה מרבי: 3.6 טון; גובה הרמה מרבי: 11.85 מ'; מפתח אופקי מרבי: 8.2 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט T35.130S: כושר הרמה מרבי: 3.5 טון; גובה הרמה מרבי: 12.47 מ'; מפתח אופקי מרבי: 8.8 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט T35.140S: כושר הרמה מרבי: 3.5 טון; גובה הרמה מרבי: 13.66 מ'; מפתח אופקי מרבי: 9.45 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט T35.130SLP: כושר הרמה מרבי: 3.5 טון; גובה הרמה מרבי: 12.47 מ'; מפתח אופקי מרבי: 8.8 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט T41.140SLP: כושר הרמה מרבי: 4.1 טון; גובה הרמה מרבי: 13.66 מ'; מפתח אופקי מרבי: 9.45 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט T40.180SLP: כושר הרמה מרבי: 4.0 טון; גובה הרמה מרבי: 17.47 מ'; מפתח אופקי מרבי: 12.8 מ'; מנוע: בובקט 76 או 102 כ"ס; מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש
בובקט מתגאה בטכנולוגיה המתקדמת המיושמת בכלים חדשים אלו, טכנולוגיה בעיקרה תפוקה גבוהה, תחזוקה ועלויות נמוכות וכמובן – בטיחות ברמה המתקדמת ביותר בסגמנט. האבזור הסטנדרטי כולל לפיכך, בין היתר מערכת SMS (קיצור של Speed-Management-System), המאפשרת קביעת מהירות נסיעה ללא קשר לגובה סל"ד המנוע; מערכת SHS (קיצור של Smart Handling-System), מערכת המאפשרת תזמון והתאמה בין מהירות הנסיעה למהירות ההעלאה, ההורדה, הפתיחה והסגירה של ה'בום'; מערכת AFM (קיצור של Auxiliary Flow Management) המאפשרת התאמה מיטבית בין הספיקה ההידראולית לאופי וסוג העבודה, כמו גם לסוג הציוד המחובר בקצה הזרוע; מערכת FCS (קיצור של Fast Connect System) – למעשה השם בשפת בובקט למנגנון חיבור וניתוק מהיר בקצה הזרוע, עם דגש על מיגון והסתרת המכלולים הפגיעים. נציין עוד את האפשרות לעבוד במצב Eco (בלחיצת כפתור) – מצב המשמר את מלוא יכולת הספיקה במערכת ההידראולית, אך מגביל את סל"ד המנוע לטובת החיסכון בדלק.
עוד מודגש על ידי בובקט הריענון המקיף והכולל שבוצע בתאי המפעיל, מתוך כוונה להציע מערכות תפעול, בקרה ושליטה אינטואיטיביות מאי פעם, נוחות ומרווחות יותר, במטרה לאפשר שעות עבודה ארוכות תוך מינימום מאמץ להשארת המפעיל בריכוז מרבי. כל מערכות התפעול – הגה, מוטות, קונסולה, ג'וי-סטיק ועוד – 'טופלו' מבחינה ארגונומית ומבטיחים עתה הנדסת אנוש טובה מתמיד.
המעמיסים הטלסקופים החדשים מיוצרים במפעל בובקט ב-Pontchâteau שבצרפת.