דור חדש של במות ל-Genie
יצרנית ציוד ההרמה האמריקאית ג'ני (Genie) משיקה צמד במות דיזל חדשות המחליפות את הבמות הוותיקות S-105 ו-S-125. מדובר ב-SX-105 XC וב-SX-125 XC, בהתאמה, המציעות שפע עדכונים, שדרוגים ושיפור בביצועים – בעיקר ביכולת הרמת המטען – ביחס לבמות מהדור הקודם, עם התאמה מיוחדת לעבודות תחזוקה בגובה, דוגמת תחזוקת אולמות וזירות ספורט, בתי זיקוק, מפעלים גדולים, תחנות גז וחשמל, מרכזי תקשורת וסלולר, נמלים ועוד. תוספת האותיות XC לשמות הדגמים החדשים נועדה לבדלם מהדור הקודם בשל יכולת ההרמה הטובה יותר – Xtra Capacity.
לדגמים החדשים יכולת הרמה של עד 300 ו-454 ק"ג. כל סביבת העבודה שונתה ושופרה, טוענים בג'ני, ובכלל זה משטח העבודה עצמו, כולל המעקה, הרצפה והחיבור לזרוע, ומערכת ההפעלה המתיימרת להציע שיפור בהנדסת האנוש ובנוחות למשתמש.
הבמות החדשות מתבססות על בסיס שלדה חדשה המכונה Mini-X-Chassis, אותה פגשנו לראשונה בג'ני SX-135 XC שהושקה לאחרונה, המציעה ממדים חיצוניים של 394×411 ס"מ, לטובת יכולת תנועה ועבודה במקומות צרים וקשים לתמרון. הייחוד בבסיס זה הוא ביכולת להניע פנימה והחוצה כל יחידת גלגל, הודות לפרק בבסיס השלדה, כך שמפתח הגלגלים (רוחב הכלי) גדל או קטן, בהתאם לצורך. מערכת בטיחותית מעניינת פותחת באופן אוטומטי את הגלגלים (קרי: "מפשקת" אותם, על ידי דחיפתם כלפי חוץ, על הקורה אליה הם מחוברים) ברגע שהמשקל על הבמה יחד עם המפתח מתחילים להיכנס לתחום המסוכן, דהיינו: מצב היכול לערער את שיווי המשקל ויציבות הכלי. הודות לתכונה זו מוצעות הבמות עם גובה הרמה מרבי של 34 ו-40.1 מטרים (SX-105 XC ו-SX-125 XC בהתאמה) ומפתח אופקי מרבי (רדיוס עבודה) של 22.9 ו-24.4 מ', בהתאמה. בנוסף ניתן לצודד את הסל עצמו בשווית כוללת של 135 מעלות לצדדים, ביחס לזרוע הטלסקופית.
מנוע דיזל עם 74 כ"ס מתוצרת דויץ או פרקינס דואג לספק את הכוח הנדרש למערכת ההידראולית, המניעה הן את הגלגלים והן את הזרועות והסל. שתי אופציות המנועים עומדות בתקני Tier 4F האמריקאיות ו-3B האירופאיות.
במות ההרמה של ג'ני מיובאות לארץ על ידי חברת אמיר הנדסה מפתח תקווה.