מחפרים מוגבהים לדוסאן
דוסאן משיקה שתי גרסאות HT (מלשון High Track) למחפרים DX160LC-5 ו-DX180LC-5. מדובר בגרסאות היושבות על מערכת זחלים מוגבהים, כך שגוף המחפר ממוקם גבוה יותר ביחס לקרקע, ובכך נוצר מרווח גחון גדול יותר.
דוסאן DX160LC-5 HT ודוסאן DX180LC-5 HT הם כאמור הגרסאות המוגבהות של היצרנית לדגמים הסטנדרטיים, והם מיועדים עבור לקוחות הנדרשים לעבוד בתנאי קיצון, הן של סביבת העבודה, תנאי הקרקע, העומס המופעל על הכלי ומרחקי נסיעה עצמית גדולים המאולצים בשל סביבת העבודה. גרסאות ה-High Track החדשות פונות באירופה בראש ובראשונה אל שוק תעשיית העץ והיערנות, הודות ליכולות העבירות והתנועה הטובות יותר בשטח, בכלל זה במעבר מעל לגדמי עצים, בורות וקפלי קרקע.
הבאגרים החדשים כוללים למעשה בסיס חדש לגמרי, כאשר בנוסף למבנה מערכת הזחלים המוגבה מוצעים גם חיזוקים רבים, בסיס וציר מאסיביים יותר, מסבים מחוזקים וחלקי מערכת זחלים מאסיביים וחזקים יותר בהשוואה לגרסאות הסטנדרטיות. דוסאן DX160LC-5 HT הוא למעשה שעטנז הכולל חלק עליון ש'הושאל' מהדוסאן DX140LC-5 הקומפקטי יותר וחלק תחתון, מאסיבי וחזק יותר שנלקח מה-DX180LC-5 הסטנדרטי, ולאחר מכן עבר עוד שורת הסבות וחיזוקים, בין היתר – החלפת מערכת הזחלים למוגבהת. התוצאה היא מרווח גחון שצמח באופן משמעותי מ-41 ס"מ במחפר הסטנדרטי לכדי 61.5 ס"מ בגרסת ה-High Track.
דוסאן DX180LC-5 HT מתבסס על הגרסה הסטנדרטית של מחפר זה – דוסאן DX180LC-5 – עם סדרת חיזוקים מקיפה. מרווח הגחון המינימלי צמח כאן מ-46 ס"מ לכדי 61.5 ס"מ בגרסת ה-HT.
שתי גרסאות המחפרים המוגבהות מונעות באמצעות מנוע פרקינס עדכני, המציע 110 ו-129 כ"ס בדוסאן DX160LC-5 HT ובדוסאן DX180LC-5 HT, בהתאמה. יבואנית דוסאן לארץ היא חברת אמקול.