48 טון באמצעות חשמל!
החטיבה האירופאית של מומחית ציוד ההרמה האמריקאית הייסטר (Hyster) משחררת פרטים ראשונים ואיור של מלגזה כבדה לשינוע מכולות על טהרת ההינע החשמלי; מדובר במלגזה הראשונה בתחום המתיימרת להרים עד 48 טון עם הינע חשמלי, כאשר בהייסטר טוענים שלכשתגיע לייצור סדרתי היא תציע עלויות תפעול ותחזוקה נמוכות משמעותית ממלגזות דיזל מקבילות, המוצעות כיום, וכמובן – אפס פליטת מזהמים. סעיף זה האחרון הופך למשמעותי יותר ויותר גם בתחומים כמו נמלי ים ויבשה, כאשר ברור לכולם כי ככל שיחלוף הזמן יוגבלו רמות פליטת המזהמים ורמות הרעש של כלי העבודה הפועלים גם במתחמים אלו. פיתוח המלגה העתידית מתבצע במרכז המחקר והפיתוח של הייסטר בגרמניה, ושם גם נערכים הניסויים והבחינות, בתנאי מידור גבוהים.
משנעת המכולות הכבדה החשמלית של הייסטר תונע על ידי מנוע חשמלי המקבל את כוחו ממאגר מצברי ליתיום-איון. בהייסטר טוענים כי ניסיונם הרב בתחום המלגזות החשמליות מהווה בסיס טוב לפיתוח מלגזה כה כבדה, וכי בקרוב הם יעברו לשלב הניסויים בפועל, מתוך מטרה לפתח מערכת הנעה חשמלית שתפעל כראוי בקנה המידה המאפיין משנעות מכולות ומלגזות כבדות. המטרה היא להציע בנוסף לסוללות הליתיום-איון כמקור החשמל, שתי אופציות נוספות: שילוב בין צבר מצברים ותאי דלק בשני גדלים שונים (יחס שונה בין נפח תאי הדלק והמצברים) וכאמור – הינע על טהרת מצברי ליתיום-איון בלבד. המטרה מאחורי מתן 3 האופציות השונות להינע המכולה היא לאפשר תפירת המכולה המתאימה בדיוק לצורכי כל לקוח, עם תכנון וורסטילי מראש שיאפשר אספקת משנעת מכולות בדיוק על פי הדרישה מן ההיבט של גודל המצברים, ספיקתם, השילוב עם הינע שונה וכיו"ב. השילוב עם טכנולוגיית תאי דלק נועד לחפות על הספיקה המוגבלת (עדיין) של מצברי ליתיום-איון, בעיקר עבור גופים הנדרשים לעבודה אינטנסיבית, מתוך כוונה לחסוך בהשבתות הכלי לצורך הטעינה. בהייסטר מאמינים – וזו האמונה הרווחת בתחום זה – שככל שיחלוף הזמן תשתכלל הטכנולוגיה מאחורי פיתוח וייצור מצברים נטענים, כך שניתן יהיה להציע עוד חשמל בפחות טעינות, בתפוקה גבוהה יותר ולאורך זמן רב יותר.
בשלב זה לא פורסמה כל תחזית לגבי מועד ייצור סדרתי של משנעת מכולות חשמלית, או סיום הפיתוח שלה.