מכירות מחפרים בישראל – 2017
סיכום מכירות מחפרים זחליים ('באגר') בישראל ב-2017 מלמד על ירידה של למעלה מ-10% בהשוואה ל-2016; עיקר הנפילה מבחינה מספרית נובעת מצניחה של למעלה מ-36% ממכירות הבאגרים מתוצרת קטרפילר (מיובא על ידי זוקו), מותג שמוקם ב-2016 ראשון עם 105 באגרים שנמכרו, ושני ב-2017, עם 67 כלים בלבד שנמכרו, מודח על ידי וולוו שמכר הכי הרבה באגרים ב-2017; על פי נתוני משרד התחבורה, עליהם אנו מתבססים בניתוח מכירות הבאגרים בישראל, מכרו אנשי מאיר, יבואנית וולוו, 84 מחפרים חדשים ב-2017 (לעומת 64 ב-2016) – די בכדי למקם את המותג השבדי ראשון ברשימה, ובפער מובהק.
רוב המותגים, לבטח מהדומיננטיים בשוק, נאלצים לסיים את 2017 עם מספרים אדומים. למעט וולוו, כאמור, הממוקם ראשון, חוו רוב המותגים ירידות במכירות: יונדאי השלישית בסך נמכרות מראה ירידה שלכמעט 12%; היטאצ' חווה ירידה של כ-10%; בדוסאן מדובר כבר בלמעלה מ-18% ירידה במכירות; בג'י.סי.בי – פחות כ-5% ובקייס ירידה דרסטית של 56% במכירות הבאגרים ב-2017 לעומת 2016, עם 11 כלים בלבד שנמכרו ב-2017 לעומת 25 בשנה הקודמת. מחברת קרסו מוטורס, יבואנית קייס, נמסר לנו כי הירידה במכירות נובעת בשל תמחור גבוה מדי עבור היבואן, הנובע משערי מטבע בעתיים.
מבין המותגים העולים נציין את ליגונג (מכשירי תנועה) שמככר אמנן 12 באגרים חדשים "בלבד" ב-2017, אך מציג בכך זינוק של 140% ביחס לכמות שמכר ב-2016 (5 כלים).
מכירות מחפר זחלי לפי מותג:
(בסוגריים: נתוני 2016 והשינוי ב-%)
1. וולוו – 84 (היה 64, ⇑ 31.3%)
2. קטרפילר – 67 (היה 105, ⇓ 36.2%)
3. יונדאי – 37 (היה 42, ⇓ 11.9%)
4. היטאצ'י – 30 (היה 33, ⇓ 9.1%)
5. דוסאן – 22 (היה 27, ⇓ 18.5%)
6. ג'י.סי.בי – 18 (היה 19, ⇓ 5.3%)
7. ליגונג – 12 (היה 5, ⇑ 140%)
8. קייס – 11 (היה 25, ⇓ 56%)
9. ליבהר – 5 (היה 3, ⇑ 66.7%)
11. סאני – 3 (לא נמכר ב-2016)
12. לונקינג – 2 (היה 3, ⇓ 33.3%)
13. קובלקו – 1 (לא נמכר ב-2016)
14. סה"כ – 292 (היה 326, ⇓ 10.4%)
ניתוח המכירות לפי דגמים תואם את מיקום המותגים בפסגה, עם וולוו EC380E שהיה לבאגר המועדף ב-2017; 50 הכלים מדגם זה שנמכרו מסמנים זינוק של כמעט 67% במכירות ביחס ל-2016, ומהווים פער שאינו ניתן לערעור ביחס לבאגר הממוקם שני במכירות בישראל – הקטרפילר 330F, ממנו נמכרו 23 כלים. למעט הוולוו דנן קרובים ארבעת המחפרים הנמכרים ביותר בהמשך הרשמה מאוד בסך הכלים שנמכרו, שכולם עומדים סביב ה-20.
מכירות מחפר זחלי לפי דגם:
(בסוגריים: נתוני 2016 והשינוי ב-%)
50 כלים: וולוו EC380E (היה 30, ⇑ 66.7%)
23 כלים: קטרפילר 330F (היה 22, ⇑ 4.5%)
21 כלים: יונדאי HX380L (היה 12, ⇑ 75%
20 כלים: היטאצ'י ZX350LC-6 (היה 24, ⇓ 16.7%)
19 כלים: קטרפילר 336F L (היה 34, ⇓ 44.1%)
18 כלים: וולוו EC300E (היה 16, ⇑ 12.5%)
13 כלים: ג'י.סי.בי JS370 (היה 11, ⇑ 18.2%)
13 כלים: קטרפילר 336F (היה 21, ⇓ 38.1%)
13 כלים: יונדאי HX330L (היה 16, ⇓ 18.8%)
10 כלים: וולוו EC480E (ללא שינוי)
10 כלים: דוסאן DX350LC-5 (היה 2, ⇑ 400%)
8 כלים: דוסאן DX380LC-5 (היה 5, ⇑ 60%)
8 כלים: ליגונג CLG936E (היה 5, ⇑ 60%)
7 כלים: קייס CX370D (היה 17, ⇓ 58.8%)
5 כלים: קטרפילר 336FXE (היה 8, ⇓ 37.5%)
4 כלים: ליגונג CLG930E (לא נמכר ב-2016)
4 כלים: היטאצ'י ZX490-6 (ללא שינוי)
4 כלים: היטאצ'י ZX300LC-6 (היה 3, ⇑ 33.3%)
3 כלים: ג'י.סי.בי. JS330 (היה 7, ⇓ 57.1%)
3 כלים: וולוו EC250EL R (ללא שינוי)
3 כלים: קטרפילר 340F (היה 4, ⇓ 25%)
3 כלים: קייס CX300D (היה 5, ⇓ 40%)
בישראל מעדיפים במובהק מחפרים זחליים, כאשר כמויות המחפרים האופניים הן זניחות בהשוואה לזחליים, ובשנה החולפת אף נרשמה ירידה נוספת בסגמנט זה עם פיחות של קרוב ל-8% במכירות לעומת 2016. המותג הנמכר ביותר הוא עדיין יונדאי, אשר למרות ירידה של כ-17% במכירות ממוקם עדיין ראשון עם 20 מחפרים אופניים שמכר, כולם, אגב, אותו הדגם: יונדאי HW210. דוסאן מציג עלייה קלה מ-17 ל-19 כלים והבא בתור – ג'י.סי.בי – נותר עם אותה כמות מכירות, העומדת גם ב-2017 על 9 כלים בלבד.
מכירות מחפר אופני לפי מותג:
(בסוגריים: נתוני 2016 והשינוי ב-%)
1. יונדאי: 20 (היה 24, ⇓ 16.7%)
2. דוסאן: 19 (היה 17, ⇑ 11.8%)
ג'י.סי.בי: 9 (ללא שינוי)
3. קטרפילר: 8 (היה 12, ⇓ 33.3%)
4. וולוו: 4 (היה 2, ⇑ 50%)
5. היטאצ'י: – (היה 1, לא נמכר ב-2017 )
סה"כ: 60 (היה 65, ⇓ 7.7%)
מכירות מחפר אופני לפי דגם:
(בסוגריים: נתוני 2016 והשינוי ב-%)
20 כלים: יונדאי HW210 (היה 24, ⇓ 16.7%)
18 כלים: דוסאן DX210W-5 (היה 15, ⇑ 20%)
9 כלים: ג'י.סי.בי JS200W (ללא שינוי)
8 כלים: קטרפילר M320F (היה 12, ⇓ 33.3%)
3 כלים: וולוו EW180E (היה 2, ⇑ 50%)