משקל כבד מיונדאי
יונדאי חושפת לראשונה באירופה מחפר בקטגוריית ה-90 טון, ובכך מסמנת את כניסתה לקטגורייה הכבדה יותר בתחום בהיצע ביבשת הישנה; הבאגר החדש – יונדאי HX900 L – נחשף לראשונה זה עתה במסגרת תערוכת הצמ"ה הגדולה BAUMA שנערכת הגרמנייה והוא מוצע במשקל עבודה גבוה במקצת (88.8 טון כבסיס) ביחס לבאגר אותו הוא מחליף – היונדאי R800LC-9 הוותיק, שהציע משקלי עבודה שנעו בין 84-89 טון, בקירוב. מיונדאי נמסר כי ייצורו של ה-R800LC-9 יופסק. יונדאי מציעה זה מכבר דגם בשם דומה בשוק האמריקאי, אך עתה כאמור מוצעת גרסה אירופאית המותאמת לדרישות השונות והעומדת בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר באירופה. הדגם האמריקאי כבד במקצת ביחס לאירופאי (כ-94 טון), מעוצב שונה ומנועו מכויל להספק נמוך יותר.
עם השקתו מתמקם היונדאי HX900 L שני בדירוג המשקל וההספק בהיצע הבאגרים של יונדאי, מותיר את ה-R-1200-9 הוותיק ככבד בהיצע, עם משקל עבודה של כ-118 טון והספק מרבי של 771 כ"ס.
בשלב זה טרם פורסם מפרט טכני מלא ורשמי, אך לא מעט מידע ופרטים כבר נחשפו, ובאמצעותם ניתן לקבל תמונה כללית של הבאגר החדש. יחידת הכוח המשרתת ב-HX900 L מגיעה מסקניה – 6 צילינדרים בנפח כולל של כ-16.4 ליטרים – המציעה כאן 641 כ"ס (615 בגרסה האמריקאית). מנוע זה עומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים באירופה ובארה"ב.
ביונדאי מגדירים מחפר זחלי חדש זה כקשוח ועמיד במיוחד, המותאם לעבודות בעומס מרבי במחצבות, מכרות ואתרי עבודה גדולים. בעת ההכרזה של המחפר החדש הודגשו החיזוקים והשיפורים שבוצעו בו בהשוואה ל-R800LC-9 הוותיק, במטרה להציע עמידות ואמינות גבוהות יותר, ולאפשר העלאת התפוקה באופן יעיל. הכף הסטנדרטית המוצעת עם המחפר החדש היא בנפח 4.85 מ"ק. עומד החפירה המרבי עם זרוע סטנדרטית עומד כאן על 7.23 מ'.
הקבינה מתיימרת להיות חדשה בדגם זה וכוללת בין היתר מסך מגע חדש בקוטר 8", תושבות חדשות בין הקבינה לשלדה, המבטיחות מזעור הוויברציות, בידוד יעיל כנגד רעשים וטמפרטורות חיצוניות, מערכת בקרת אקלים חדשה המבטיחה תפעול פשוט ונוח, יחידת כיסא חדשה, משוככת אוויר, יחידת ג'וי-סטיק מרכזי חדשה, חלון גג ועוד.
יונדאי מעניקה לבאגר החדש שנתיים אחריות או 3,000 שעות מנוע – הקודם ביניהם. יבואנית יונדאי לארץ היא חברת אפקו