מעמיס אופני קייס Project TETRA

בקייס מאמינים במתאן (וידאו)

מעמיס אופני קייס Project TETRA

מעמיס אופני קייס Project TETRA

חטיבת הצמ"ה של קייס האמריקאית במקור, כיום בבעלות קונצרן פיאט האיטלקי, חשפה מעמיס קונספט עתידני תחת השם Project TETRA. המעמיס מושק תחת שתי כותרות עיקריות: המנוע צורך גז מתאן דחוס – גישה המועדפת אצל FPT Industrial, ספקית המנוע וחטיבת המנועים בקונצרן עבור צמ"ה ומיכון חקלאי, כפתרון הינע עתידי; הכותרת השנייה היא כמובן העיצוב; מדובר בעיצוב עתידני מתקדם הכולל אי אלו גימיקים ורעיונות שכיום עדיין אינם ישימים, כאשר הכוונה כאן היא לאפשר הצצה אל קו העיצוב המיועד עבור הצמ"ה של קייס. קייס Project TETRA הוא כאמור אב טיפוס לתצוגה ואינו מתוכנן להגיע לייצור בעתיד הקרוב, או בכלל.

מעמיס אופני קייס Project TETRA

מעמיס אופני קייס Project TETRA

המנוע הוא 6-צילינדרי בנפח לא ידוע, אך סביר להניח כי מדובר במנוע 6.7 ליטר שהוסב על בסיס מנוע דיזל עדכני של FTP. בחברה הסבו את המנוע לשימוש בגז מתאן והצהרות היצרנית מדברות על 230 כ"ס מרביים ומומנט מרבי של 120.7 קג"מ. מנוע זה מתיימר להציע פעולה חלקה ושקטה יותר (פחות 5 דציבלים) בהשוואה למנוע הדיזל עליו הוא מתבסס, לפלוט 15% פחות CO2 ו-99% פחות חלקיקים רעילים. גולת הכותרת היא צריכת הדלק, אשר על פי הצהרות FPT Industrial מגיעה לכדי 30% פחות ממנוע דיזל המקביל.

מעמיס אופני קייס Project TETRA

מעמיס אופני קייס Project TETRA

בקייס לא פרסמו מפרט טכני ובכלל זה נתון משקל העבודה של המעמיס, אך ההספק והממדים מתאימים לקטגוריית ה-15-20 טון.
בולט מכל הוא מן הסתם העיצוב העתידני, שלמרות היותו רחוק מלהתקרב למשהו שנראה בטווח הקרוב על מעמיס סדרתי, הוא מסמן ומרמז את קו העיצוב העתידי של מעמיסי קייס, וכולל כמה אלמנטים עתידיים מעניינים שיכולים אף הם לרמז לגבי הבאות, דוגמת הגלגלים נטולי הפנימית והאוויר, עיצוב הקבינה העתידני, עיצוב זרועות הכף, החלק האחורי, עיצוב חלקים רבים נוספים (המדרגות, יחידות המראה שהן למעשה מצלמות, הפנסים ועוד).