דור המחפרונים החדש של קטרפילר
קטרפילר משלים את החלפת כל היצע המחפרונים מתוצרתו בדור חדש – מתקדם, יעיל וחסכוני יותר
כשנה וחצי לאחר החלפת הדגמים הגדולים יותר בהיצע המחפרונים שלו – הקטרפילר 440 ו-450 – מושק יתרת דור המחפרונים של קטרפילר במהדורתו החדשה, מחליף את הדגמים הוותיקים יותר בהיצע. המחפרונים החדשים של קטרפילר מכסים כעת את כל שדרת הדגמים, וכמקובל אצל ענקית הצמ"ה בעת האחרונה, כולם מקבלים שמות חדשים הכוללים ספרות בלבד וללא אותיות נוספות, בשם הפשטות, ואת הלוגו והכיתובים בצביעה ובעיצוב החדש.
בסה"כ מתחיל קטרפילר בשיווק ומכירות חמישה מחפרונים חדשים, כולם מבוססים על הדור הקודם, שכונה 'סדרה F2', בעיקר מבחינת הממדים והבסיס המכאני, למרות ששורה ארוכה של שינויים ועדכונים הופכים הלכה למעשה את דור המחפרים החדש לחדש לגמרי. אלו מצטרפים, כאמור, לדגמים הגדולים יותר וכעת כולל היצע המחפרונים החדש של ענק הצמ"ה האמריקאי שבעה דגמים:
קטרפילר 415 מחליף את קטרפילר 415F2; קטרפילר 416 מחליף את קטרפילר 416F2; קטרפילר 420 מחליף את קטרפילר 420F2; קטרפילר 420 XE מחליף את קטרפילר 420F2 IT וקטרפילר 430 מחליף את קטרפילר 430F2. כאמור, הדגמים הגדולים שבהיצע – ה-440 וה-450, נכנסו זה מכבר לשירות.
בכל המחפרונים החדשים משרת אותו המנוע הבסיסי – CAT C3.6 החדש – המחליף שני מנועים וותיקים יותר ( CAT C3.4B ו-CAT C4.4 ACERT, תלוי בדגם) בהיצע, והמוצע ברמות הספק ומומנט שונות, בהתאם לגרסה. מנוע זה עומד בתקני Tier 4 Final, הוא כולל מפחת חלקיקים קטליטי סלקטיבי, שאינו דורש תחזוקה ומסנן חלקיקי דיזל. המנועים החדשים מבטיחים ירידה ממוצעת של כ-10% בצריכת הדלק לעומת המנועים מהדור הקודם, טוענים בקטרפילר – נתון משמעותי בהחלט.
המחפרונים החדשים כוללים כולם כאבזור סטנדרטי נעילת דיפרנציאל אחורית מלאה והינע כפול. למעט הדגם הבסיסי – ה-416 – בכל יתר המחפרונים החדשים מוצעת מערכת ניהול מנוע מתקדמת המאפשרת בחירה מבין שני מצבי עבודה: מצב ראשון המיועד לעבודות בעומס נמוך, הנועד לחסוך דלק ככל הניתן, ומצב שני המאפשר עבודה בעומס מרבי, כאשר הנסיבות דורשות זאת, בעיקר בהפעלת ציוד מתחבר המונע בכוח הידראולי. בכל המחפרונים החדשים יכול המפעיל לבחור ולכייל את הספיקה ההידראולית, להתאמה מיטבית לציוד המחובר. מעתה מהווה גם מערכת העברת כוח מסוג powershift אבזור סטנדרטי, וכך גם מנגנון חיבור וניתוק מהירים של הכף הקדמית, החוסכת ירידה מהכלי לצורך החלפת ציוד נישא. כל הציוד שהתאים לסדרה F2 היוצאת מתאים גם לסדרת המחפרונים המעודכנת, מדגישים בקטרפילר.
מעבר למנוע החדש מהווה גם הקבינה בגדר חדשה משמעותית בסדרת המחפרונים המעודכנת; כל הצגים והמסכים המעבירים מידע חשוב למפעיל הם חדשים, מסוג מסכי מגע עם תצוגה ואיכות תמונה טובות יותר. הגרפיקה החדשה מבטיחה ניווט יעיל ומהיר יותר בין הפונקציות ומקורות המידע, כמו גם תמונה ברורה ואיכותית יותר. הצגים החדשים מחוברים למערכת בקרה ושליטה חדשה אף היא, מתקדמת ונוחה יותר לשימוש, הכוללת בין היתר קוד הפעלה המונע תקלות בטיחות או גניבה של ציוד.
אלו הדגמים החדשים עם עיקר המפרט:
קטרפילר 415; מנוע Cat C3.6 עם 70 כ"ס, משקל עבודה 6,997-9,189 ק"ג, כושר הרמה מרבי בכף הקדמית בשיא הגובה 3,053 ק"ג, גובה הרמה מרבי (בציר) לכף קדמית 3,488 מ"מ, כושר הרמה מרבי בכף האחורית (עם זרוע סטנדרטית) 2,436 ק"ג, עומק חפירה מרבי 4,277 מ"מ
קטרפילר 416; מנוע Cat C3.6 עם 86 כ"ס, משקל עבודה 7,072-9,548 ק"ג, כושר הרמה מרבי בכף הקדמית בשיא הגובה 3,053 ק"ג, גובה הרמה מרבי (בציר) לכף קדמית 3,488 מ"מ, כושר הרמה מרבי בכף האחורית (עם זרוע סטנדרטית) 2,436 ק"ג, עומק חפירה מרבי 4,277 מ"מ
קטרפילר 420; מנוע Cat C3.6 עם 92 כ"ס, משקל עבודה 7,384-9,759 ק"ג, כושר הרמה מרבי בכף הקדמית בשיא הגובה 3,280 ק"ג, גובה הרמה מרבי (בציר) לכף קדמית 3,488 מ"מ, כושר הרמה מרבי בכף האחורית (עם זרוע סטנדרטית) 3,069 ק"ג, עומק חפירה מרבי 4,278 מ"מ
קטרפילר 420 XE; מנוע Cat C3.6 עם 92 כ"ס, משקל עבודה 7,384-9,759 ק"ג, כושר הרמה מרבי בכף הקדמית בשיא הגובה 3,280 ק"ג, גובה הרמה מרבי (בציר) לכף קדמית 3,488 מ"מ, כושר הרמה מרבי בכף האחורית (עם זרוע סטנדרטית) 3,069 ק"ג, עומק חפירה מרבי 4,278 מ"מ
קטרפילר 430; מנוע Cat C3.6 עם 107 כ"ס, משקל עבודה 7,525-10,140 ק"ג, כושר הרמה מרבי בכף הקדמית בשיא הגובה 3,280 ק"ג, גובה הרמה מרבי (בציר) לכף קדמית 3,488 מ"מ, כושר הרמה מרבי בכף האחורית (עם זרוע סטנדרטית) 2,961 ק"ג, עומק חפירה מרבי 4,612 מ"מ
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים