מעמיס 24 טון חדש מדוסאן
דוסאן DL420CVT-7 מחליף את ה-DL420-5 הוותיק, ומבטיח שיפור מכל היבט
דוסאן הקוריאנית, כיום בבעלות יונדאי הקוריאנית אף היא, חושפת מעמיס אופני חדש בשם DL420CVT-7 – המצטרף האחרון לסדרת המעמיסים המעודכנת של היצרנית – סדרה DL-7.
דוסאן DL420CVT-7 מחליף בהיצע את הדוסאן DL420-5 וכמוהו מדובר במעמיס במשקל עבודה של 24 טון בקירוב. כמנוע משרת גם בדגם החדש מנוע מתוצרת סקניה השבדית, אך במקום מנוע ה-13 ליטר ששירת ב-DL420-5 היוצא מותקן ב-DL420CVT-7 מנוע 9.0 ליטר מתקדם העומד בתקני 'יורו 5' והמציע הספק נמוך במקצת (328 לעומת 345 כ"ס), אך המבטיח ביצועים משופרים תוך עלויות תחזוקה וצריכת דלק נמוכות משמעותית – עד 15% פחות. מנוע זה מתיימר להציע מומנט זמין גבוה יותר ובסל"ד נמוך יותר.
המעמיס החדש מעביר את כוחו אל ארבעת הגלגלים באמצעות גיר רציף (CVT) המתיימר לדאוג להעברת כוח חלקה, נטולת מכות ויעילה במיוחד הן מבחינת בלאי והן מבחינת צריכת הדלק. מערכת זו מתוכננת לשלב את היתרונות שבמערכת מכאנית-הידראולית ומערכת הידרוסטאטית. המערכת פועלת הידרוסטאטית במהירויות נמוכות ומכאנית במהירויות גבוהות יותר, ובכך מאפשרת סל"ד מינימאלי במנוע בכל שלב. המעבר בין שיטות העברת הכוח השונות מתבצע אוטומטית, ללא התערבות המפעיל, בהתאם לעומס על הכלי.
היצע הכפות מאפשר כפות עד נפח 4.5 מ"ק, במטרה להתאים את המעמיס החדש למגוון רחב של יישומים – עבודה במחצבות, במכרות, אתרי בנייה, תשתיות, סלילה, הריסה, תעשייה, אשפה ומחזור.
הקבינה חדשה אף היא במעמיס זה, ומבטיחה הנדסת אנוש, נוחות ושדה ראייה טובים מבדגם היוצא. בתוך הקבינה מוצע כיסא חדש, מסך מגע גדול וחדש ומערכת אמצעי תפעול – בכלל זה 'ג'וי-סטיק' – חדשה.
יבואני דוסאן לארץ היא חברת אמקול