בולדוזר ה-70 טון הוותיק מקבל מחליף מתקדם, יעיל וחסכוני יותר
קטרפילר (Caterpillar) האמריקאית משיקה את הדור הבא של הבולדוזר הכבד שלה – ה-D10. את הדגם הנוכחי – קטרפילר D10T2 – מחליף דגם חדש, מעודכן, יעיל וחסכוני יותר המכונה בפשטות D10, בהתאם לנוהל החדש של החברה, והוא קיצור השמות של דגמיה. על פי החברה מציע הדגם החדש שיפור של 6% ביעילות וירידה של עד 8% בעלויות התחזוקה הכוללות ביחס לדגם אותו הוא מחליף. נתונים אלו הופכים דגם זה – לטענת היצרנית – ליעיל ולחסכוני ביותר בקטגוריה שלו הודות למקסימום יכולת דחיפת חומר לליטר דלק.
קטרפילר D10 החדש שוקל כ-70 טון והוא מונע במנוע Cat C27 המציע 602 כ"ס. מנוע זה עומד בתקני Tier 4 Final האמריקאים, Stage V האירופאיים ו-Tier 2 הבי"ל. עם מנוע זה יורדת צריכת הדלק ב-3% ביחס לדגם הקודם (D10T2) וב-4% ביחס לדגם שקדם לו – ה-T10T. בדגם החדש הועלתה מהירות הנסיעה לאחור ב-20%, בכדי לקצר סבבי עבודה ולאפשר תפוקה גבוהה יותר ליחידת זמן.
שפע מערכות מתקדמות מבטיחות ניצולת מיטבית של הספק המנוע, דוגמת ממיר מומנט חדש עם מצמד גלגל מכוון (stator) שמשחרר אוטומטית את המצמד כאשר אין בו צורך, להורדת העומס ממערכת ההנעה. כאשר יש בו צורך ננעל המצמד אוטומטית ללא התערבות המפעיל; בקרת עומס מערכת ההידראוליקה מאפשרת ניצולת מיטבית של המנוע בכדי להוריד אל הקרקע רק את הכוח הנדרש; מערכת AutoCarry מעודכנת מפקחת אוטומטית על גובה הלהב בכל רגע נתון; בקרת Grade Control 3D מפקחת על זווית הלהב בהתאם לנתונים שהמפעיל ביקש; מערכת Automatic Ripper Control מפקחת על עומק השן יחד עם העברת הכוח אל הזחלים במטרה למזער החלקה, בכלל זה שליטה על סל"ד המנוע; אפשרות לשליטה בכלי מרחוק, ללא מפעיל, עד למרחק 400 מ' מהכלי, לעבודה בתנאים מסוכנים, ועוד.
בקטרפילר D10 החדש מוצעת קבינה חדשה, עם שיפור כמעט מכל היבט, בכלל זה בידוד מרעידות ורעשים, כיסא חדש, בקרות ואמצעי שליטה מעוצבים מחדש לנוחות משופרת למפעיל – בכלל זה מסך מגע חדש, ועוד.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת טרקטורים וציוד I.T.E מקבוצת זוקו שילובים
ה-70 טון הוותיק מקבל מחליף מתקדם, יעיל וחסכוני יותר
קטרפילר (Caterpillar) האמריקאית משיקה את הדור הבא של הבולדוזר הכבד שלה – ה-D10. את הדגם הנוכחי – קטרפילר D10T2 – מחליף דגם חדש, מעודכן, יעיל וחסכוני יותר המכונה בפשטות D10, בהתאם לנוהל החדש של החברה, והוא קיצור השמות של דגמיה. על פי החברה מציע הדגם החדש שיפור של 6% ביעילות וירידה של עד 8% בעלויות התחזוקה הכוללות ביחס לדגם אותו הוא מחליף. נתונים אלו הופכים דגם זה – לטענת היצרנית – ליעיל ולחסכוני ביותר בקטגוריה שלו הודות למקסימום יכולת דחיפת חומר לליטר דלק.
קטרפילר D10 החדש שוקל כ-70 טון והוא מונע במנוע Cat C27 המציע 602 כ"ס. מנוע זה עומד בתקני Tier 4 Final האמריקאים, Stage V האירופאיים ו-Tier 2 הבי"ל. עם מנוע זה יורדת צריכת הדלק ב-3% ביחס לדגם הקודם (D10T2) וב-4% ביחס לדגם שקדם לו – ה-T10T. בדגם החדש הועלתה מהירות הנסיעה לאחור ב-20%, בכדי לקצר סבבי עבודה ולאפשר תפוקה גבוהה יותר ליחידת זמן.
שפע מערכות מתקדמות מבטיחות ניצולת מיטבית של הספק המנוע, דוגמת ממיר מומנט חדש עם מצמד גלגל מכוון (stator) שמשחרר אוטומטית את המצמד כאשר אין בו צורך, להורדת העומס ממערכת ההנעה. כאשר יש בו צורך ננעל המצמד אוטומטית ללא התערבות המפעיל; בקרת עומס מערכת ההידראוליקה מאפשרת ניצולת מיטבית של המנוע בכדי להוריד אל הקרקע רק את הכוח הנדרש; מערכת AutoCarry מעודכנת מפקחת אוטומטית על גובה הלהב בכל רגע נתון; בקרת Grade Control 3D מפקחת על זווית הלהב בהתאם לנתונים שהמפעיל ביקש; מערכת Automatic Ripper Control מפקחת על עומק השן יחד עם העברת הכוח אל הזחלים במטרה למזער החלקה, בכלל זה שליטה על סל"ד המנוע; אפשרות לשליטה בכלי מרחוק, ללא מפעיל, עד למרחק 400 מ' מהכלי, לעבודה בתנאים מסוכנים, ועוד.
בקטרפילר D10 החדש מוצעת קבינה חדשה, עם שיפור כמעט מכל היבט, בכלל זה בידוד מרעידות ורעשים, כיסא חדש, בקרות ואמצעי שליטה מעוצבים מחדש לנוחות משופרת למפעיל – בכלל זה מסך מגע חדש, ועוד.